HOT Chassis GR2.1

  • Hallo,
    Ik heb vorige week een Philips 25PT510B gerepareerd, Hier heb ik de HOT, een BU508AF vervangen.
    Toestel heeft bijna een week gespeeld, en nu is de HOT weer defekt. Ik las in de Duitse bijdragen e.e.a. over de kwaliteit van diverse transistoren..bij fa Reichelt gehaalt...niet goed etc. etc.
    Ik heb hier een originele BU508AF van Philips ingezet.
    Heeft iemand ervaringen met kwaliteits-verschillen in HOT's?. Het kan toch eigenlijk niet zo zijn dat de specs zover uit elkaar liggen voor dezelfde transitoren? (spreiding)
    En wat zou de oorzaak bij deze TV kunnen zijn?
    gr Robert

  • Zitat

    Original von Roberto
    Ik heb hier een originele BU508AF van Philips ingezet.


    Een originele Philips is altijd goed Robert. ;)
    Heb je al naar de aansluitingen op het kleine printje op het afbuigjuk gekeken? Gaan vaak los zitten en dan.....................BU kapot. ;(
    Of de lijntrafo is de oorzaak.
    Gr,
    John.

  • Hallo Robert,


    Dat printje op de afbuiging,daar heb ik er al weer een serie van gehad. Voor wat betreft lijnuitgangstransistor's(hot), daar is heel wat spreiding in specs, altijd orginele van goed fabrikaat of orginele
    toepassen anders ellende. Ik heb op een karakteristieken schrijver(geavanceerde transistor
    tester in een lab heel veel verschillen tussen hot's
    gezien). Relatie van me liet het een keer zien, om bepaalde problemen te verklaren. Hetzelfde zie je bij
    originele lijntrafo's en bv. HR. Een originele philips blijft vaak koel na uren spelen, terwijl een hr goed heet wordt. Zelf neem ik aan kernverliezen, mindere kwaliteit kern. Bijkomend nadeel is zelfinductie neemt
    af na tijdje spelen als kern langdurig heet is geweest.
    Het ineens in de beveiliging gaan van een ktv na een tijdje bedrijf stelt je dan wel eens voor een verrassing.


    MVG


    Gerard

  • Hallo Robert,


    Het is wel verschillend bij hr, ik kan me een G110
    herinneren een nieuwe hr werd goed warm(zeg maar heet),ging ongeveer 1,5jaar mee. Orgineel Philips bleef koel
    gaat nu al 5jaar zonder problemen mee. Ik heb dit verschijnsel bij hr meer meegemaakt is wisselend. Bij
    de duitse afdeling van dit forum waren er ook enkele
    die soortgelijke ervaringen hadden. Maar ervaringen met onderdelen zijn toch bij iedereen verschillend.


    Groetjes


    Gerard

  • .......en zo gebruik ik al jaar en dag de HR lijntrafo's zonder problemen. 8)
    ( behalve bij de G90 en de oude ITT/Nokia TV's )
    Gr,
    John.

  • Hallo John,


    Heb ook genoeg hr's ingebouwd die het wel goed
    deden. Twee hele nare ervaringen had ook met twee
    hr's, na ongeveer een jaar waren in de behuizing
    allemaal scheurtjes ontstaan en een hele fonkenregen
    over het hele trafo oppervlak. Zag er best eng uit.
    Ben blij met jullie reactie, heb het waarschijnlijk slecht getroffen.


    Groeten


    Gerard

  • Hallo Robert,


    Was lijntrafo echt wel defekt? Je zult de lijnuitgang
    moeten loskoppelen en voeding apart testen. Heb je eventueel al naar de optocoupler gekeken heb ik ook een paar maal gehad. Maar er blijven in een vermoedelijke voedingsklacht zat andere verdachte onderdelen over. Succes kan nog hardnekkig probleem zijn.


    mvg


    Gerard

  • Zitat

    Original von Roberto
    hier zat inderdaad een koude las, BU nog steeds heel


    Heb je ook een nieuwe BU geprobeerd?


    Voeding uitproberen met de "lampentest"
    Gr,
    John.

  • Hallo allen,


    Andere BU geeft zelfde fout.


    Ik heb een 60W lamp aan de voeding gehangen en de lijntrap losgekoppeld.


    Nu start de voeding wel, hetzij dat ie er de eerste 1 a 2 seconden wel wat moeite meeheeft. Ik zie de lamp dan wat "stotteren" en daarna brandt ie konstant. De spanning is dan 147V.
    Ik ken deze verschijning niet, meestal doet een geschakelde voeding het, of niet...


    Komplete sops-skit ES-7049 (4822.310.32264)maar bestellen?


    opm: ik heb een 75W lamp aangesloten, en die start wel beter, dwz 1 sec. zwak, en daarna ok, ook weer 147V.
    Voeding waarschijnlijk wel ok?


    gr Robert

  • Hallo Roberto,
    ich hatte mal Probleme mit diesem Chassis.
    Im Netzteil war ein Bauteil def.
    Nach Einsatz eines Netzteil-Rep-Kit, war das Gerät wieder in Ordnung.
    Da ich Eure Diskusion leider nicht folgen konnte,
    möchte ich noch auf den Ablenkstecker hinweisen.
    Bei kalter Löstelle an diesem, geht der HOT auch
    defekt.



    gruß
    röhre

  • Hallo.


    Ik meen mij te herinneren dat in het GR2 chassis vanaf een bepaalde produktie datum een andere transformator is ingebouwd die NIET compatibel is met de oude. Heb je het goede type ingebouwd?


    Controleer ook eens D6646 en C2646 op sluiting als de voeding en de hoogspanningstrafo in orde zijn.


    Groeten, Ron.

  • Hallo Robert,


    Ik heb wat problemen met het aarzelend opstarten van de voeding, moet ineens resoluut gaan. Ik heb zoiets wel bij een ander chassis meegemaakt en daar had ik een voedings probleem. Een lamp belast de voeding gelijkmatig. Anders is het toch meer een pulsvormig belasting. Ik hoop dat je er wat mee kunt.
    Dit kunnen inderdaad vrij nare klachten zijn.


    mvg


    Gerard

  • Hallo Robert.
    Als de oorzaak toch de losse contacten van het afbuigjuk zijn geweest dan ook zekering Z1534, D6561 en de O/W transistor controleren/vervangen.
    mvg,
    John.