Sierra 70KV9717/30R

  • Dag,


    Sierra Tv, chassis G110 (Phillips).
    TV dood,
    BU508 uitgenomen (Hor. afbuiging) meet ok, daarna lamptest gedaan (met verwijderde BU508)ook ok 148 V.
    Vertikale afbuiging tor ook ok.
    Wie weet nog iets ?

  • heb ik er nu uitgesoldeerd, meet niet kort en met de multimeter meet hij 1,1nF , lijkt normaal dus.
    Er is wel een kleine barst in langs beide zijden.


    Zal straks langs elektroshop nieuwe halen.
    zou dit de oorzaak van alle ellende zijn ?


    bedankt voor de tim

  • ik had er mijn hoop iets teveel op gezet,


    noppes dus, die C was blijkbaar nog goed.
    Heb de C vervangen (door 3Kv exemplaar) en de BU508.
    en hij blijft netjes zwijgen.
    Precies of hij in een soort standbye staat.
    Usys meet 23V ipv 148.
    heel raar

  • dus de lijntrafo is waarschijnlijk defect
    dan is het niet het hoogspanningsgedeelte want dat is toch gekenmerkt door een tikken van de hoogspanning ?


    Als ik de stekker van hor afbuigspoel er af haal (van de nek van de BB) dan komt de voeding wel op.


    In ieder geval, is deze trafo nog te verkrijgen en wat kost dat ongeveer, want de tv was voor de sloop voorzien.


    Misschien kan ik er ergens eentje uit de sloop halen, zal eens moeten informeren op het werk.


    bedankt voor het meedenken

  • Hallo,


    De lijntrafo is de hoogspannig, ik denk dat de vervanger van hrdiemen de HR6213, kijk voor alle zekerheid welk type er op de trafo staat er zijn soms verschillen. Prijs van deze trafo ongeveer € 30,-, neem aan dat je hem niet rechtstreeks bij Nedis of Aswo kan aanschaffen. Houdt er wel rekening mee dat je altijd nog iets over het hoofd kan zien en dat de tv al een behoorlijke leeftijd heeft. Al lijkt de lijntrafo in dit geval erg verdacht, heb je andere onderdelen in de hoogspanning ook nog gecontroleerd.


    Mvg


    Gerard

  • ik denk dat ik de rest nagenoeg volledig gecontroleerd heb, en vele tips op dit en een ander forum gevolgd.
    Ik zou eens kijken of ik ergens van een sloop TV een trafo kan vinden.
    Minimum 30 euro is mij teveel voor deze oude TV.
    Ik werk bij een tv-station en zal in het labo eens rondneuzen of ik ergens iets vind.


    Alvast bedankt voor de tips