Philips Tape Deck EW5506-13

  • Hallo Allemaal,


    Klant kwam met deze oldtimer binnenlopen, verzamelt geloof ik van deze dingen, of deze nog te repareren was. Vraag heeft iemand nog een schema
    van deze EW5506? In eerste instantie na het schoonmaken problemen met opname vervormt weergave lijkt ok, bijstroom gecontroleerd lijkt in orde, deze waardes weet ik nog van vroeger maar kennis en ervaring met deze loopwerken is toch wat weggezakt. Dus schema/doc of alleen voeding en opname versterker zou handig zijn.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo Ron,


    Bedankt dat je erna wilt kijken of je nog wat doc kunt vinden. Met deze "oldtimers" moet je geduld hebben anders moet je er niet aan beginnen om deze te laten repareren. Zover ik heb kunnen constateren heeft er geen half gare knutselaar aangezeten. Heb wel eerder oude spoelendecks gehad waar een prutser alles had zitten ontregelen en spoeltjes afgebroken, zulk soort apparaten gaan bij mij zonder verder te onderzoeken retour afzender. Verder groeten van deze kant.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo Ron,


    Weet je al iets van het schema van dit spoelendeck? Ik weet dat het lastig is, want ik heb al redelijk wat nagekeken, ook op sites die veel met deze soort oldtimers doen. Weet je of je nog wat kunt krijgen of is er difinitief niets meer te vinden. Heb geen haast met het schema, als ik weet dat er niets is ga ik zonder schema nog een stukje verder en anders apparaat retour. Heb zelf van
    Akai ook van Philips enz wel het een en ander aan schema's, maar deze zit er beslist niet bij. Bedankt en groetjes.


    Gerard

  • Hallo Ron,


    Sorry, ik wil niet haasten klant vroeg nog wat over schema enz. is al oude man. Was alleen het idee of er nog wel iets was. Ben al blij dat je de moeite wil doen om er naar te kijken. Zal het hem doorgeven. Hoorde van de man dat hij het apparaat via internet had gekocht omdat zijn oude Philips tapedeck defekt was. Deze moest zogenaamd in uitstekende staat zijn niet dus. Kopspielgels van deze koppen zijn groen, deze waren baggerzwart de bandgeleiders idem.
    De capstan moest je helemaal schoonbikken, dat zag er helemaal niet uit.


    Mvg


    Gerard

  • Zitat

    Original von Alfredtv
    Met de sneeuw nog stroomuitval gehad?


    eehhhh ja. Dat was mij het weekend wel. Vrijdag middag ging het licht om 13.00 uur uit en op zaterdagavond rond 19.00 uur was er weer (nood)stroom.
    Eigenlijk weet je dan pas het te waarderen. Ik kon dus niet meer werken. De telefoon zowel mobiel als vast deed het niet meer.
    We waren werkelijk van de bewoonde wereld afgesloten.
    Gelukkig heb ik een wereld ontvanger op batterijen dus konden we de regionale zender ontvangen voor de laatste ontwikkelingen.
    s'Avonds zaten we met de jas aan in de woonkamer. Eigenlijk best gezellig. :D
    Zaterdagavond eerst noodstroom van ongeveer 190 volt. :D
    De enigste warmte bron was de gaskachel in de werkplaats.
    Het is allemaal weer goed gekomen hoor.


    mvg,
    John.

  • Hallo John,


    Gelukkig is alles weer goed. Wij dachten gelijk (mijn vrouw ook) hoe het bij jullie zou zijn. Toch wel leuk zo'n gemoedelijk praatje op de repdata. Dat moet kunnen vind ik!!


    Mvg


    Gerard

  • Hallo allemaal,


    Deze EW5506 is gelijk met de N4506, misschien helpt dat? Hier heb ik ook de
    doc niet van. Sorry er begon wat te dagen over dat n nummer. Dat komt ervan als alles al een beetje op leeftijd is en je ze niet vaak ziet.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo Ron,


    Was niet voor jouw bedoeld, ik weet toch dat het verlopig nog wel even duurt. Het was eigenlijk even een aanvulling op alle voorgaande berichten. John had ook nog gereageerd, maar die zal wel geweten hebben dat het een N 4506 was. Er begon een gegeven moment bij mij toch iets te dagen. Heb op een site over oldtimers toch nog iets gevonden over problemen met de opname versterkers.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo Allemaal,


    Er belande vandaag een cd op mijn deurmat met diverse schema's maar was
    vandaag net even weg. En hoera de complete documentatie van de N4506.
    Als het iemand van repdata was even melden. Dan kan ik iemand een gericht
    bedankje sturen. Stond verder geen naam bij. Ook even melden als hij de cd retour wil!!


    Mvg


    Gerard


    Ps.


    Ron, ik denk dat jij niet de man van de cd-rom was, zie jouw bericht ook net
    ga dit nog even verder bekijken denk dat het een N4506/ 00 is, daar lijkt het op. Heb ik nog wat nodig, dan hoor je me nog, bedankt voor alle moeite maar dat met de cd kon ik niet voorzien.

  • Hallo John,


    Wonderen gebeuren soms, zit te bedenken met wie ik over dit tape deck
    heb gesproken. Was net even weg rond de middag en toen gebeurde het. Misschien toch een goede fee, de kabouters of de kerstman.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo Ron,


    Hallo Ron het is een CD van Mauritron en weet nog steeds niet van wie die is. Zou dan van een kennis van de klant van mij moeten zijn, maar dat blijft de vraag als er geen naam op staat weet ik ook niets. Misschien lost het probleem zich vanzelf op(dat van wie de cd is). Dit is wel een verdraait makkelijke manier om aan doc te komen. Maar verder Ron, vond ik het voor jou ook heel vervelend, want nou lijkt je zoeken voor niets, jouw hulp en info wordt door mij enorm op prijs gesteld en gewaardeerd, bij deze. Verder is het probleem nog niet zo makkelijk, had ook iemand aan de opname kop zitten stellen, stond veel te hoog. Alles weer goed ingesteld, maar probleem blijft gelijk. Verder verdenk ik diverse elco's en enkele torren waar ik in het verleden ook last mee heb gehad(dat had ik nog in mijn aantekeningen gevonden). Weet dat meer personen problemen met de opname hadden bij deze series als ze al een behoorlijke leeftijd hadden bereikt.


    Mvg


    Gerard


    Ps,


    Iemand had met een stift N4506 op de voorzijde van de cd geschreven!!

  • Hallo Allemaal,


    Dit tapedeck loopt weer perfekt, de bijstroom oscillator onderhanden genomen. Koppen netjes ingesteld, voorversterkers onderhanden genomenelco's vervangen enz. Trouwens die elco's van Nedis "NA" is ook bagger, bij selectie viel 60% uit, dan hou je maar een paar goede over dat is dan ook nog niet de echte topkwaliteit Heb pas ook nog echte kwaliteits geluidsapparatuur gerepareerd dan komen alleen elco's van RS in aanmerking.


    Mvg


    Gerard