Philips 20CN4362/56R

  • Hallo Allemaal,


    Iemand nog een docje van zo'n ding is zover ik weet een NCF-CR chassis een multisysteem. Kan geen S kanalen ontvangen, dat is zover ik weet ok. Moeite met afstemmen en denk ook een probleem met voeding. Het apparaat is bijzonder vuil, komt van een wetenschapper vandaan die een redelijke tijd in afrika is geweest. Is daar ook een paar maal gerepareerd, dat zal ook wel niet met de originele onderdelen zijn gebeurd. Krijg hier wel meer van die apparaten waar ze in afrika redelijk aan gebakken hebben. Heb ook gezien dat ASWO alleen de RC nog in de aanbieding heeft.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo Ron,


    Heeft geen haast wetenschapper is voorlopig hier. Deze tv heeft in afrika heel wat beleefd woestijn stof/zand en vocht. Deze moeten inderdaad sterk zijn. Het lijkt erop dat het iets met het multisysteem te maken heeft dat er wat fout gaat. Ga hem eerst schoon maken en kijken of er geen grote soldeerklodders in hangen enz. Wat de tuner betreft is het UV711, is er nog iets te wijzigen bij deze tv dat de s kanalen ook te ontvangen zijn? Bij sommige tuners was er een filter te verwijderen bij de 711 weet ik dat niet. Verder groetjes van deze kant en bedankt!!!


    Gerard


    PS


    Hoogspanning is nog nooit vervangen bij deze toch wel extreme omstandigheden!!

  • Hallo.


    Ik heb nog eens nagekeken, bij dit chassis kunnen de volgende tuners ingebouwd zijn:
    * UV617:
    VHFa 48-105MHz
    VHFb 112-294MHz
    UHF 471-855MHz


    * UV663/IEC:
    VHFa 46-102MHz
    VHFb 138-224MHz
    UHF 471-855MHz


    * UV711/IEC-L:
    VHFa 44-92MHz
    VHFb 162-230MHz
    UHF 470-861MHz


    * UV711NZ/IEC-L:
    VHFa 45-85MHz
    VHFb 163-224MHz
    UHF 471-855MHz


    Wat je precies allemaal meer om moet bouwen om die tuners werkend te krijgen weet ik niet. Voor UV7.. tuners ligt pen 16 aan massa via een jumper, voor UV6.. tuners niet want deze hebben een symmetrische ingang.


    Groeten, Ron.

  • Hallo Ron,


    Bedankt, list is aangekomen ga ermee aan de slag. De tv werkt verder weer goed, dankzij het schema, er waren wat spanningen te laag. De oorzaak daarvan was men had elco's vervangen en dat "Afrikaans soldeerwater"
    zat ook onder een paar "nieuwe" elco's met alle nare gevolgen van dien. Print was gelukkig niet aangetast. Kortom problemen door niet deskundige reparatie.


    Mvg


    Gerard