Philips 28DC2075/20R(D16 III Chassis)

  • Hallo Allemaal,


    Klacht van deze Philips af en toe hooguit ongeveer een seconde flitst er een soort verminkte teletekst door het beeld(dus teletekst uit) Ook OSD program nummer en zendernaam is niet te zien of is verminkt. Als deze klacht optreed kun je op teletekst overschakelen maar gebeurd er verder niets. Spontaan alleen de bovenvermelde storing. Led aanduiding onder beeldscherm geeft wel de indicatie dat txt is ingeschakeld. Verder lijkt het erop dat de klacht optreed als het apparaat enige uren aanstaat. Ook gaat het soms een paar dagen goed. Heb hem nu ongeveer een week in huis en vanmorgen zag de storing voor het eerst. Iemand een idee of ervaring met deze klacht.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo Ron,


    Klacht met elco's is mij bij de D16 wel bekend, misschien toch een goed idee
    om het te proberen, maar bij flinke problemen met het digiboard is het bij
    deze leeftijd niet zo zinnig meer om er een hoop tijd in te steken. Beeldbuis
    is redelijk maar heeft zijn beste tijd gehad. Ga kijken of elco's wisselen de oplossing brengt. Verder bedankt voor je reactie en laat nog weten wat de
    elco kuur heeft gebracht.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo Ron,


    Bedankt voor de email,het schema van digiboard is toch wat makkelijker, beter te overzien. Ook zal ik de smd torren en de LL4148's eens nader aan de tand voelen.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo Ron,


    Er zit in het d16 digiboard al oude techniek was een beetje weggezakt. Heb
    die dingen veel bij ITT-Nokia gezien(de ic's) . Elko's heb ik vervangen waren het niet, meettechnisch waren ze ok, maar ja met elco's ben je nooit zeker. De "TPU" defekt, heb ik vroeger bij Nokia ook nog wel eens gewisseld. Had toch al het teletekst deel in verdacht. Ron nogmaals bedankt voor de hulp.


    Mvg


    Gerard


    Ps


    Apparaat draait nu alweer 3 dagen volledig storingsvrij.