Philips 70FA920/00S

  • Hallo.


    Toevallig ben ik ook met zo'n versterker bezig. Ik heb het schema, op papier natuurlijk.
    Ik kan wel even wat scans laten maken, wat heb je nodig?
    Bovendien zijn er wat service tips voor deze versterker.


    Groeten, Ron.

  • Hallo Ron.


    Eén eindtrap defect. Als ik de eindtransistoren vervang gaan ze meteen weer stuk. ( en de zekeringen )
    Dus graag een stukje schema van de eindtrap.
    De service tips zijn natuurlijk welkom.
    Alvast bedankt,


    mvg,
    John.

  • Hallo John.


    Schema komt er aan.


    Tips:
    Vervang de ruststroom potmeters. Door losse contacten kan de ruststroom op max. gaan.
    Voeg 2 elko's 100uF 10V toe, 1 over de collector (+) en emitter (-) van T7260 en 1 over T7261.
    Vervang T7260 en T7261 door een 2SC3419. Let op: andere behuizing. Schroef deze transistors vast op de koelplaat.
    Indien de eindtrap aan 1 kant defekt is, ook de eindtransistoren aan de andere kant vervangen.
    Sluit spoel 5252 en 5253 kort.


    Bij mijn patient gaat de eindtrap er uit als het volume wat hoger gedraaid wordt, in nullast geen probleem. Er heeft al iemand in dit apparaat zitten hobbyen...


    Groeten, Ron.

  • Hallo.


    Uebersetzungsversuch:


    Ersetze die Ruhestrompoti's. Durch unterbrochene Kontakte geht die Ruhestrom hoch.
    Addiere 2 Elkos 100uF, 10V. Ein ueber die Collector (+) und Emitter (-) des T7260 undn 1 ueber T7261.
    Ersetze T7260 und T7261 durch ein 2SC3419. Achtung: andere Bauform. Schraube diese Transistors fest aufs Kuehlblech.
    Falls die Endstufe an 1 Seite defekt ist (Links oder Rechts), auch die Endstufetransistoren an dee andere Seite tauschen.
    Bruecke Spule 5252 und 5253.


    MfG, Ron.

  • De mijne doet het weer. :)
    Vervangen: transistoren T7260/T7261 en de eindtransistoren. De spoelen 5252/5253 doorverbonden.
    Potmeters waren al vervangen en de elco's al gemonteerd.
    Groeten,
    John.

    Einmal editiert, zuletzt von John77 ()

  • Hallo.


    Die van mij ook. Ik heb ook de eindtransistoren en T7260/7261 weer vervangen. Ook de spoelen heb ik doorverbonden.Daarna een paar uur op flink vermogen proef laten draaien.
    Met de scoop kon ik geen afwijking constateren, de ruststroom bleef ook mooi stabiel.


    Nog even afwachten hoelang hij het uithoudt. Deze versterker is al eens door iemand anders gerepareerd. Kort daarna was 'ie dus weer defect.


    Groeten, Ron.

  • Hallo,


    Het apparaat loopt weer. De tips helpen goed en ik heb aan de hand van het
    schema enige "verbeteringen" van knutselaar weer ongedaan gemaakt. Ik had al met de scope oscillatie's geconstateerd. Bedankt!!!


    Groetjes


    Gerard