Fodor fs2871

  • Toestel met de naam FODOR .
    Geen beeld, wel geluid, alle spanningen op de print bij de voeding aanwezig.
    BU508AF nagemeten is ok; 140volt ook aanwezig.
    In de o-w aansturing (op een apart printje) zit een TDA8145 de vermogenweerstand is totaal zwart gekleurd. Deze wordt ook behoorlijk warm. Als het printje waar deze TDA8145 op zit
    verwijderd wordt loopt de HS aan, je kan dan duidelijk een heel dunne verticale lijntje op
    de beeldbuis zien. Dit duurt echter niet lang want de BU508 sneuvelt al naar een paar seconden. Wie weet er raad?


    Groeten Peter

  • Hoi,
    Ik denk toch dat het O/W circuit defect is.
    Ik neem aan dat die weerstand aan pin6 hangt?
    Heb zoiets ook eens met een MitsubishiTV gehad, daar was ook nog een spoel verbrand!
    hier alvast de datasheet van de TDA8145:
    http://www.prelcoparts.com/datasheets/temic/TDA8145.PDF
    kun je een foto plaatsen van het chassis?
    Als we dan een schema kunnen regelen, komen we er vast en zeker uit !
    gr. Robert

  • Beste Roberto,
    het is inderdaad pen 6 waar de weerstand aanhangt. De TDA8145 heb ik vervangen met hetzelfde resultaat. Als je kijkt in het voorbeeld schema van de TDA8145 dan zie je dat deze een signaal inbrengt bij de HOT, ik begrijp niet goed waarom de hot sneuvelt als ik het printje met deTDA erop verwijder wordt.


    Groeten Peter

  • Hallo Peter


    Ik heb al eerder een Fodor ktv onder handen gehad, komt niet veel voor. Je kunt niet altijd in de lijnuitgang
    van alles loskoppelen, dit is vragen om problemen. Ten eerste is het soldeerwerk allemaal in orde? Condensatoren in de HSP in orde. Als je het printje voor de o/w correctie terugzet blijft de BD 508 heel?
    Alleen is dan het beeld donker? Probeer de UG2 spanning op te regelen en kijk of je dan beeld krijgt.
    Wat ook mogelijk is een onderbreking in het afbuigjuk. Controleer de plug op de print(in de omgeving van de lijntrafo) en het printje bij het afbuigjuk. Dat verklaard de verticale lijn die je gezien hebt.


    Groeten


    Gerard

  • Beste Gerard,
    De BU blijft inderdaad heel, als het printje met de TDA erop in zijn socket zit.


    Ik ga deze tips verder uitproberen.
    Ik hou U en Robert op de hoogte.
    Alvast bedankt.
    Groeten Peter.