Aflopen zenders TV Plantron 3780

  • Ik heb hier een TV Plantron (nog nooit van gehoord) type 3780 ,37 cm beeld.
    Prima beeld.
    Loopt echter steeds van de zenders af. Niet alle zenders maar wel Net5, Yorin, Fox en Nickelodeon.
    Verder maakt het niet uit op welk kanaal k bijv NET5 programmeer, loopt er toch af.
    Gaarne hulp.

  • Hallo.


    Ik weet niet op welke plaats deze zenders bij jullie op de kabel zitten maar als ze hoog op de UHF zitten:
    soortgelijk probleem heb ik nogal eens gehad met Philips CP90 en CP110 chassis (en ook wel 2B).
    Het hielp hier altijd door de tuner uit elkaar te halen, de dekseltjes en het 'frame' grondig te reinigen, weer in elkaar te zetten en tot slot de dekseltjes op een aantal plaatsen goed vast te solderen.


    Blijkbaar gaat er in de tijd rommel tussen de metalen delen zitten en is de tuner niet meer HF dicht.


    Groeten, Ron.

  • Ik ken dit probleem Bij 2 B van philips.
    het ging er om dat de tuner afgeschermd was, en dat de deksel goed geaard werd.
    met stukjes draad de aardpunten op de print en naar buiten toe en die op de deksel weer solderen.
    Dit was t.g.v. interferentie op de V.H.F band.
    Ik denk dat er iets anders aan de hand is .
    Ik kan immers niet nagaan wat voor tuner het is
    werkt het via PLL of is het een gewone variocap regeling.
    Probeer dan een pint te vinden en laat de tuner zoeken, en kijk of er een of andere spanning mmeloopt van hoog naar laag. en als er een zender gevonden wordt, die spanning ook blijft staan.
    Zoek het in de variocap spanning aan de tuner.
    Mogelijk de diode dan wel de afvlakking met een condensator.
    Mijn vraag is dan wat voor CPU zit er in.
    Je zou ons een plaatje kunnen sturen , via je webcam camara b.v.
    Mischien herkennen wij dit,
    maar zonder schema is dit moeilijk te beoordelen