Philips 21PT440A / chassis GR22

  • Oke, de nieuwe lijntrafo erin gezet.
    Het geluid is prima.
    Ik kreeg echter in eerste instantie (een paar minuten) een grijs glad beeld, wat nu een witte streep is geworden met daaronder een grijze balk van een centimeter of 5.
    Wie heeft de tip?
    (de nieuwe lijntrafo mist aansluitpen 11 ??, is toch het juiste typenummer!).
    Graag info

  • Hallo.


    Sets vanaf productie code AG04 of QG04 hebben een andere trafo. Het productie nummer staat achter op de sticker op de achterwand.
    Voor een 21" narrow neck buis is het bestelnummer van de trafo 4822 140 10483. Voor een 21" mini neck buis 4822 140 10484.
    Deze trafo's zijn NIET compatibel met de oude trafo.


    Groeten, Ron.

  • Ron is echt van onschatbare waarde!!!
    Alle gegevens:
    Model 21PT440A/00
    Prod. QG049420/114091
    op beeldbuis: A51EAL65X00
    090692SX
    Op "oude" lijntrafo: 1192.0527
    30001 NN
    3 15 94
    3382



    De leverancier zond mij lijntrafo: HR 7299
    Is aan de hand van bovenstaande gegevens te zoeken welke type ik moet hebben?
    ..en heb ik te maken met een narrow of mini neckbuis?
    Loop ik de kans dat door plaatsing van de lijntrafo het horizontale gedeelte naar de KL... is gegaan??
    groeten
    nol

  • Hallo.


    Welk vervang type van HR er in moet weet ik niet.
    Ik bestel altijd de originele via een bevriende TV winkel. Je moet in ieder geval het NIEUWE type hebben want het produktie nummer van de set is QG04.


    Of je een narrow neck of mini neck beeldbuis hebt kun je zien aan het beeldbuispaneel. Dat is iets anders voor beide soorten beeldbuis. Zie de service doc.


    Het zou kunnen zijn dat er nu weer iets defect is. De pinning van de trafo's is echt anders.


    Groeten, Ron.

  • Oke, maar dan heb ik een probleem.
    De HR 7299 die ik toegezonden heb gekregen, mist aansluitingspen no.11.
    Op de print maakt ie kontakt met pen 5.
    Maar, wat moet ik nu?
    Overigens betreft het hier een zg narrowneck, dus het moet bestelnummer 4822 140 10483 zijn.

  • En ook 4822 140 10483 is de HR7299 volgens de HR-lijst.


    Af en toe zit er wel eens 1 pen minder aan.
    Maar dit is dan een massa verbinding welke ook aan een andere pen zit doorverbonden.
    Ik heb trouwens goede ervaringen met deze HR lijntrafo's.
    mvg,
    John.

  • Heb ik wel een probleem.
    Als de lijntrafo dus het juiste type is ( Ron, hoe denk jij er over?) dan zit ik nu met de horizontale streep.
    Welke onderdelen komen in aanmerking??
    Gaarne hulp!
    gr

  • Hallo,
    Meet eerst even de spanning aan de rastereindtrap.
    Op collector van TR7502 ongeveer 39V bij een narrowneck. En op de emitor ongeveer de helft.
    De rastereindtrap bestaat uit TR7502 en TR7503. En een driver TR7500.
    Mocht weerstand R3503 4R7 defect zijn ( zit aan de emitor van TR7502 ) dan alle 3 transistoren en elco C2502 ook vervangen.
    Succes,
    John.

  • Oke, daar zijn we weer.
    Inderdaad was weerstand R3503 defect.
    Onderdelen vernieuwd.
    Meet nu op TR7502 40 volt en op de emitor 16.
    Het geluid is ok.
    Ik heb echter geen beeld, dwz.alleen een wit/grijs vlak vol terugslaglijnen. X(

  • Zitat

    Original von writers
    Ik heb echter geen beeld, dwz.alleen een wit/grijs vlak vol terugslaglijnen. X(


    Heb je de G2 afgeregeld? ( de onderste potm. op de lijntrafo.

  • Hallo.


    Punt 5 van het beeldbuispaneel ? Of bedoel je pen 5 van de beeldbuis zelf?


    Controleer ook het niveau van de R, G en B signalen van de TDA4680 naar het beeldbuispaneel en de +12V spanningen op het beeldbuispaneel.


    Groeten, Ron.