Philips 25 PT530 / chassis 2.4

  • Hallo,
    Ik heb hier van een kennis een Philips TV 25PT 530 / chassis 2.4.
    Als ik de spanning er op zet doet ie helemaal niets.
    Geen ledje, geen brommetje, geen piepie, niks.
    Net of de zekering er uit ligt, maar die is prima ook schakelaar OK.


    BUT12AF eruit gesoldeerd, is OK.
    C2620 vervangen, maar tot op heden geen resultaat.
    Wie weet een nuttige volgende stap.
    Alvast bedankt!

  • Hallo


    Wat denk je van spanningen meten, meten is weten. Krijgt de elco na de gelijkrichter spanning enz. Beetje creatief zijn en zelf nadenken helpt meestal. Wordt voeding overbelast door lijnuitgang enz.


    Mvg


    Gerard

  • Ja,hallo, natuurlijk ben ik aan het meten!


    De lampentest is positief dus de voeding OK.
    Als de lamp brandt, knippert de rode led.
    Lamp losgekoppeld , toestel dood.
    BU508 OK


    Zou heel graag een tip krijgen in welke richting ik het moet zoeken.

  • Hallo.


    Meet eens wat er op de I2C bus gebeurt. Vermoedelijk gaat daar ergens iets mis. Probeer door een voor een de I2C devices los te koppelen er achter te komen waar het mis gaat. Maar een processorfout komt bij dit chassis vaker voor, zeker als het een keer geknetterd heeft door een kapotte lijntrafo.


    Groeten, Ron.

  • Hallo.


    Zolang je geen lijn sturing hebt hoef je ook de lijntrafo niet te testen. De I2C bus zul je met een scoop (liefst een 2 kanaals) moeten bekijken. De niveaus moeten correct zijn (0 en 5V) en niet ergens middenin blijven hangen. Bovendien moet het data verkeer aan het protocol voldoen. Dat vereist wat ervaring maar als een van de lijnen lang laag is zou dat op een probleem kunnen duiden. Evt. zoveel mogelijk devices na elkaar van de bus afhalen. De txt decoder is makkelijk, dat is een losse module. De tuner en andere onderdelen die aan de bus hangen zijn met de bus verbonden met 2 weerstandjes van 100 Ohm.


    Groeten, Ron.