28pw8608/12

  • Hallo.


    Een vraagje voor Ron ?


    Deze TV met het EM2E-AA chassis heeft 2 defecte luidsprekers.
    Ze lopen alle 2 aan, je krijgt dan een schor geluid bij zacht volume.

    Soms begint het toestel te motorboten en in dat ritme komt er een kleine 3 volt op de luidsprekers te staan, dus daarom zijn ze defect geraakt.


    Is deze storing bekend? (ik heb 2 nieuwe luidsprekers en de eindtrap IC besteld)


    mvg,
    John.

  • Hallo John,


    Ben net terug van vakantie, zag je bericht vlak voor de vakantie maar had geen tijd voor een reactie. dit probleem heb ik al enige malen gehad. Heb heel veel ervaring met audio ook zelf dingen ontworpen enz. mijn oordeel is dat de luidsprekers een probleem hebben(impedantie spreekspoel probleem). Dacht eerst dat het een eindtrap ic probleem was(hier zit een tda 2616 in?)' heb even niet alle gegens voor me liggen. Veel eindtrap ic's zijn vaak niet onvoorwaardelijk stabiel. Had een chassis waarvan het geluid stabiel werkte, heb daar zo'n probleem speaker aan gehangen en versterker begon instabiel gedrag te vertonen(oscilleren usw). Daar na heb ik aan het chassis waarvan de einversterker instabiel werkte een "goede" speaker gehangen, eindtrap functioneerde zonder meer stabiel. Het waren ook klanten die het geluid ook nooit plank gas hadden staan, want dan kun je natuurlijk ook leuke probleempjes krijgen. Verder groetjes van deze kant en sorry voor mijn late reactie.


    Gerard

  • Zitat

    Original von Alfredtv
    Ben net terug van vakantie


    Alweer !! :D :D grapje


    Zitat

    Het waren ook klanten die het geluid ook nooit plank gas hadden staan


    De kinderen kijken veel naar MTV/TMF met het geluid knetter hard.
    Ik heb het IC en de luidsprekers vervangen en het apparaat niet meer terug gezien.


    groeten,
    John.