Sony CFD-100L portable audioset

  • Hallo,


    Problemen met de cassette deck(jes) in play mode gaat het fout. Rechter spoelschotel draait niet (goed) mee, trouwens dit geldt voor beide deck's is volgens klant nog nooit goed geweest. Wat ik gevonden heb is dat de veerspanning van een tussenrol veel te laag is, daarom gaat het mis. Had nog in de la een ander veertje nu loopt een deck wel. voor de andere wordt het nog hard zoeken. Weet iemand of hier modificaties voor zijn?


    Mvg


    Gerard

  • Hallo John,


    Mij zijn modificaties ook niet bekend, maar je weet nooit. Maar met deze soort veren kan het echt niet werken. Mocht ik nog een stukje doc. nodig hebben hoor je me nog. Verder bedankt voor jou reactie


    Mvg


    Gerard

  • Hallo John,


    De cassette decks lopen weer goed en natuurlijk weer een strakke sound.
    Als een favoriete "Jazz Tape" van mij met een beetje lastige clarinet solo er weer gaaf af komt is het voor zulke decks meer dan ok. Zelfs dure decks vallen ermee door de mand als er maar iets hapert. Wat ook een goede test is(om bij de jazz te blijven) stukje "Louis Armstrong" draaien als er een kleinigheid met een deck aan de hand is, resultaat gelijk verschrikkelijk. Tussenwielen gereinigd
    andere veren (iets zwaardere toegepast), snaren vervangen die naar de motor
    zijn nu iets dikker. Dat draait gelijk een stuk strakker. Bij deze decks zijn die naar de motor te dun (meer elastiek) vooral het deck wat de langste aandrijfsnaar heeft klinkt hiermee vaak slecht. Groetjes van deze kant.


    Gerard