Philips Tuner/versterker F-5120

  • Hallo Ron,


    Bedankt voor de moeite, ik heb wat rare problemen met vooral de versterker.
    Ik denk dat het schema bij deze klacht een goede(vooral bij het meten) hulp kan zijn. Je hoort nog verder als ik het probleem heb opgelost.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo Ron,


    Eerst alle schakelaars met spray behandeld hadden wat overgangsweerstand,
    en wat koude lassen weer opnieuw gesoldeerd. Had het apparaat binnengekregen met de klacht af en toe een kraak en uitvallen geluid. Gisteren heb ik gemerkt dat bij het volume snel omhoog regelen het geluid
    soms wegvalt(denk dat misschien de beveiliging in het IC de boel afschakeld).
    Bij reduceren van het volume komt het geluid weer terug. Gisteravond begon er spontaan iets te roken bij de eindtrap, dat ga ik eerst bekijken.
    Bedankt voor het schema, kreeg het mailtje net binnen.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo Ron,


    Weerstand 3537 is afgebrand(weet je daar het vermogen van), ik ga C2529
    onderzoeken en anders mogelijk IC AN 7060. Het gekke is toen de tuner versterker nog werkte, dat als ik een luidspreker niet aansloot(welke maakte niet uit.) dat ik het volume net zo hoog kon instellen als ik wilde dus lijkt de elco wel verdacht.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo Ron,


    Ik heb R3537 en R3626 vervangen want 7406 (BC638 ) was defekt, daarna begonnen deze weerstanden weer te roken. Zal voedingsspanningen weer controleren, nu is de STK2521 wel erg verdacht zal ook nog de AN7060 controleren. Ik heb diverse andere verdachten componenten gecontroleerd lijken ok. Heb je misschien nog een tip?


    Mvg


    Gerard

  • Hallo Ron,


    Probleem gevonden einversterker STK2125 heeft defekt. Lek tussen pin 11 en 16 is 3kohm moet minstens enige meg ohms bedragen. Zover ik weet is deze ook door de STK2129 te vervangen. Het probleem was niet goed te traceren omdat de fout niet duidelijk genoeg was. Toen het begon te roken werd het een stuk duidelijker. Soms functioneerde hij weer "goed"(was wel voordat er wat ging afbranden).Verder bedankt voor je hulp en groeten van deze kant.


    Gerard