Philips VR630/02 neemt geen cassette aan

  • Hallo Allemaal,


    Deze nieuwe Philips drijfwerken zijn slecht, draaien meestal maar kort zonder problemen. Deze neemt geen cassette aan, ik kreeg hem binnen met de klacht dat er nog een casette in zat. Netstekker eruit en weer erin toen kwam eindelijk de casette eruit. Daarna neemt hij gewoon geen casette meer aan. Verder lijkt alles het te doen spanningen
    enz. aanwezig. Het lijkt erop dat het mechaniek wat stroef gaat. Iemand
    een idee wat dit kan zijn?


    Mvg


    Gerard

  • Hallo Gerard.


    Dit is het MK10 loopwerk. Inderdaad geen degelijk loopwerk.
    Volgens mij zit hier een rotary mode select schakelaar in, dus controleren/vervangen.


    mvg,
    John.

  • Hallo John,


    Mode select switch had ik al gecontroleerd, kan het bijna niet zijn. Heb hem zelfs nog opengemaakt en met contactspray schoongemaakt. Er zaten hele dikke vetklodders in, dat gaf wel eens meer problemen. Ik ga toch nog alle voedingsspanningen na en de lichtdiodes (sensors) controleren. En de timing van het mechaniek nog even controleren. Weet je of deze bakken makkelijk
    van de timing afgaan, de merktekens lijken redelijk te kloppen. Ik heb ook nog de VR-530 doc opgezocht want daar staat uitgebreider service info in dan in de doc van de VR-630. Dan waren de oude "turbo drive decks" super in vergelijk met deze rommel. Verder bedankt voor je reactie.


    Mvg


    Gerard

  • Zitat

    Original von Alfredtv
    deze rommel.


    Philips en rommel? Dat is een Contradictio Interminus ;)


    Nee ff serieus...dit zijn waarschijnlijk de laatste Philips VCR loopwerkjes.Philips besteedt dat tegenwoordig uit aan een Koreaans merk, kan even niet op de naam komen.
    Ik kan ik je niet helpen Alfred, maar toch succes ermee! ;)
    gr. Robert

  • Hallo,


    Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden het had kwa constructie wel grote
    overeenkomsten. We zullen zien wat we ermee kunnen, maar gezien de prijs
    ga ik er niet veel zinnige tijd aan besteden. Jullie horen nog hoe het afloopt.
    Robert ik blijf erbij doe mij dan maar een echte turbo-drive.


    Groetjes



    Gerard


    Ps.


    Robert, nog even wat anders, ik weet dat je low esr elco's heb gekocht.
    Werken ze goed en welk merk is het? Zelf meestal "panasonic" gebruikt,
    was ik best tevreden over. Deze informatie is altijd zinvol om te weten, je merkt het altijd pas in de dagelijkse praktijk of iets van goede kwaliteit is,
    in de folder van de fabrikant ziet het er altijd super uit.

  • Hallo Allemaal,


    De VR 630 loopt weer perfekt. Heb de mode select switch schoongemaakt en diverse bramen van het liftmechaniek verwijderd(bleef af en toe klemmen) en
    rechter infrarood sensor was defekt. Verder werk wel goed in het donker, als je de hele zaak uit de kast heb is hij heel erg licht gevoelig, anders slaan de sensors op tilt, gebruik voor deze soort gelijke loopwerken altijd een kartonnen doos die ik een beetje aangepast heb. Verder is de doc. van de VR 530 zinnig want daar staat echt wat bruikbare info in. Verder bedankt en groetjes van deze kant.


    Gerard

  • Zitat

    Original von Alfredtv
    gebruik voor deze soort gelijke loopwerken altijd een kartonnen doos die ik een beetje aangepast heb.
    Gerard


    Dit is een bekend probleem. Ik heb het gedeelte van mijn werkbank voor video reparatie's naast een raam waar de zon op staat, dus weet je het wel.


    mvg,
    John.

  • Hallo,


    Robert bedankt voor je reactie, mijn ervaring is ook dat NA's goede elco's zijn.
    Mijn praktijk leert ook dat Panasonic en NA goede low esr typen leveren. Maar het is altijd goed omdat nog een keer bevestigd te zien. Elco's zijn vaak het onderdeel waar ook bij moederborden onterecht op bezuinigd wordt. Heel vaak nare ervaring bij moederborden met "Tayeh" elco's gehad, dat zijn pas echte krengen, zonder controleren vervangen!!! Wantrouw ook altijd grote capaciteiten in te kleine behuizingen!!!!! :D :D :D


    Mvg


    Gerard ;) ;) ;)

  • Hallo John,


    Nog even reactie op jouw opmerking. De lichtinval bij een video hoeft niet altijd een probleem te zijn, sommige geven heel weinig last(heb niet zo'n ruimte met vol zon erop). Ook ervaren personen tuinen er wel in en zeker de mensen hier op het forum die minder ervaring hebben. Ik vind de VR 630 wel extreme lichtgevoelig sensoren liggen helemaal open alleen deksel iets opgetild gaat het al helemaal mis.
    Verder had ik nog een andere vraag voor je. Nedis levert de "Konig Supermaster", waar je afstandsbedieningen mee kan programmeren, vraag is heb je daar ervaring mee en vind je dat praktisch enz? Verder groetjes van deze kant.


    Gerard

  • Hallo Gerard.


    Ik heb geen ervaring met de supermaster.
    Meestal lever ik de 1 : 1 afstandsbediening. Als het even kan van COM en anders de HQ/HR type's en hebben een leuke inkoop prijs. :)


    mvg,
    John.

  • Hallo John,


    Ik lever ook meestal de 1:1 afstandsbediening, weet ik tenminste zeker dat alles werkt. Verder, vind je de com beter dan de HQ's? Verder bedankt
    voor je reactie.


    Mvg


    Gerard