Philips Anubis B

  • Hallo John,


    Nog bedankt voor je reactie, ik had alleen gerd z'n reactie gezien en daarop gereageerd. Nu zat ik weer even op repdata en zag nu jou reactie ook. Gerd heeft precies de juiste Anubis B AA, dus dat zou moeten passen. Misschien zien we elkaar nog bij Nedis tijdens de soldeertraining in maart. Ik ga 's middags. Nedis heeft ook nog een informatie middag/avond over Sweex en
    Hirschmann, daar ik ook computers repareer enz. leek de informatie over Sweex wel wat.(over Sweex had ik nog wat leuke vragen.)


    Groetjes van deze kant.


    Gerard

  • Zitat

    Original von Alfredtv
    Misschien zien we elkaar nog bij Nedis tijdens de soldeertraining in maart. Ik ga 's middags. Nedis heeft ook nog een informatie middag/avond over Sweex en
    Hirschmann, daar ik ook computers repareer enz. leek de informatie over Sweex wel wat.(over Sweex had ik nog wat leuke vragen.)


    ik ben er nog niet uit of ik ga, ben de vorige keer bij de LCD/Plasma wel geweest.
    Gr,
    John.

  • Hallo Robert,


    Ik hoop dat ik er wat van opsteek, solderen zonder lood kijken hoe dat werkt.
    Misschien ga ik een soldeer cursus in Afrika (Marokko) volgen. Daar repareren ze KTV zonder service docs en solderen ze met een bout waar ze hier een zinken dakgoot mee in elkaar knutselen. Dat lukt mij nog niet, best wel een uitdaging. Dit weet ik van een vriend, die zelf Marokkaan is, ook krijg ik zelf wel apparaten te repareren van wetenschappers die enige jaren in Afrika werkzaam zijn geweest en waarin zo'n "deskundige" ingreep heeft plaatsgevonden. Zelfs apparaten met smd ?( ?( ?( ?( ?( ?(.


    groetjes van deze kant


    Gerard

  • Over solderen gesproken, er zijn er ook die met een strijkijzer solderen.
    Ik heb een oud filmpje in mijn bezit van erres stokvis,deze is op video gezet voor een radio museum.
    heb zelf een copie
    Hier werkt men nog met soldeer steuntjes,
    De soldeerstift is 50 mm breed , die gaat eerst in de soldeer pasta en dan in de tin en dan pas word het te solderen oppoervlak verhit,
    best lachen als je dit ziet

  • Hallo John,


    De Plasma/Lcd training ben ik ook heen geweest. Was best wel zinnig, alleen ging de man wat snel en was niet altijd duidelijk te verstaan, zeker als je wat
    verder naar achtere zat. Maar alles moet wennen misschien hebben ze volgende keer het geluid beter voor elkaar. Groetjes van deze kant en misschien zien we elkaar bij Nedis.


    Gerard

  • Zitat

    Original von Alfredtv
    zeker als je wat verder naar achtere zat


    Wij waren vrij vroeg aanwezig dus zaten wij bijna vooraan.
    Gr,
    John.

  • we waren er smiddags, en er werdt wel een geluids installatie aangedragen.
    Echter onze duitse presentator had er geen zin in om in de microfoon te praten.
    voortaan moeten we allemaal maar een button op onze kleding dragen met onze naam er op.
    dan weten we ook hoe de persoon met wie wij hier op deze site zitten te chatten er uit ziet.


    met vr.gr leo

  • Zitat

    Original von AlfredtvMisschien zien we elkaar nog bij Nedis tijdens de soldeertraining in maart. Ik ga 's middags.


    Het was zeer de moeite waard !!
    Gr,
    John.

  • Hallo John,


    Het was zeker de moeite waard. Men wist in ieder geval waar men het over had. Loodvrij solderen geeft denk ik nog wel wat probleempjes. Wat het milieu
    betreft lood is niet goed, maar of deze alternatieve produkten beter zijn uit milieu oogpunt zet ik ook vraagtekens bij. De wet van Murphy is denk ik wel van toepassing, ellende blijft. Wat echt helpt is een minder op wegwerpen gerichte economie! De soldeer technieken waren zeker interessant. Voor apparaten van € 4400 zal men echter niet in de rij staan, maar er was in elke prijsklasse iets te vinden. Ook de info van Fluke was zeker zinvol. Denk dat Nedis met deze info's/trainingen goed bezig is. Jammer dat we nog geen kennis gemaakt hebben, volgende keer beter.


    MVG


    Gerard

  • Zitat

    Original von Alfredtv Denk dat Nedis met deze info's/trainingen goed bezig is. Jammer dat we nog geen kennis gemaakt hebben, volgende keer beter.


    Ik hoop dat er nog veel interessante onderwerpen komen.
    De ontmoeting komt nog wel. :)
    Gr,
    John.