Trosradar/Philips beeldbuizen

  • Hallo,
    Vanavond ma 2-2-04 is er op ned2 een onderwerp over de problemen met Philips beeldbuizen bij Tros-radar. Kijken dus.
    Gr,
    John.

  • http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news//499


    Ik heb het ook gezien, alhoewel ze de term ESF niet genoemd hebben, weten wij wel beter ;(
    Schandalig dat er niemand uit Eindhoven (durfde?) te reageren.
    Het probleem met de netschakelaars hebben ze destijds wel redelijk gladgestreken....maar ja da's een stuk makkelijker (lees: goedkoper) en die ESF produktielijn in Aken ligt waarschijnlijk al plat !
    Ik als oprechte Philips fan (zie avatar...ik ben al vanaf mijn 10-e jaar met het merk bezig)...(en niet omdat ie zorgt dat hier de verwarming en de supermarkt-kar-inhoud betaald kunnen worden ;) ) vind dat een slechte zaak, destemeer omdat dat het marktaandeel dermate zal doen verzwakken dat straks niemand een philips "cultureel aquarium" meer wil hebben.
    Maar Philips wil toch stoppen met CE (consumer electronics) heb ik wel eens gehoord. En om dan met zo'n stunt "uit te stappen" is een BLAMAGE voor het merk.
    That's all folks


    gr. Robert

  • Hallo Robert,


    Ik ben het er helemaal mee eens dat dit schandalig is. Maar ja Philips kan zich dat zeker permiteren, om domweg d'r naam weg te gooien.(een soort van nieuwe economie?) Je hebt af en toe ook problemen met klanten, die niet gloven dat hun mooie "nieuwe" TV nu al naar de stort kan. Maar als ze een nieuwe kopen welk merk moet je ze dan aanbevelen, wat is het alternatief
    "Sony" ook niet. Ik heb klanten die nu een Panasonic hebben en zijn daar wel tevreden over en ook wel goede ervaringen met JVC. Maar Philips kon het wel
    uitstekende beeldbuizen fabriceren. Een paar jaar geleden had mijn moeder nog een K35 chassis met brilliant en scherp beeld, maar zulke kwaliteit is er niet meer.


    Groetjes


    Gerard

  • Zoals hedenavond werdt verteld: moeten alle mensen die een K.T.V,
    hebben gekocht met een ESF beeldbuis, zich wenden tot de zaak waar ze deze hebben gekocht.
    Dit zou dus betekenen dat nieuwe beeldbuizen ,verstrekt gaan worden
    aan bedrijven die zo gezegd geautoriseert zijn.
    Maar dat weer door de trechneuten een b.b. vervangen gaat worden.
    Ik ben niet geautoriseerd ,maar heb wel een relatie numme rbij philips
    Ik belde Handelsbelangen eindhoven en kreeg een fax , die ik moest invullen, Type toestel,type beeldbuis etc.
    De dag daarop ontving ik dezelfde fax terug, met daarop een voorstel
    dat een nieuwe b.b. voor een M.G 2 mij /of klant € 192.00 excl. ging
    kosten, werdt aan huis bezorgt.
    De beslissing kreeg een z.g.n. 20000......nr.
    De vraag hoe pakken wij niet geautorriseerde monteurs dit aan waneer
    dergelijke gevallen op onze werktafel komen.
    Mschien heb ik geluk gehad ,dat men mij accepteerde al niet geautoriseer bedrijf bij philps
    laten we elkaar op de hoogte houden

  • ja Alfred die tjd is voorbij, en sommge K9 zijn nog te repareren.
    Als een toestel 5 jaar mee gaat zonder problemen mag men blij zijn.
    Dit heet weggooi maatschappij, anders verdienen de winkel ketens
    niets meer en de fabrieken ook niet.
    Men kan gloeilampen maken die heel lang mee gaan, maar dat doen ze lekker niet, anders wordt er niets verdient.
    Ik weet ook geen goed antwoord, als een klant vraagt wat tegenwoordig een goed merk is

  • een techneut dhr. van vliet verscheen voor de camera, en vertelde
    dat er een vuiltje in de hals van de beeldbuis was terecht gekomen
    tijdens de productie,
    Gewoon slap geouwehoer, de meeste beeldbuizen hadden een of meerdere uitgezakte gloeidraden ,die sluiting maakte op de cylinder.
    Maar deze man mag ook philips niet verschut zetten.
    Hoe vaak hebben we mischien onterecht de klant gadviseerd toch maar
    een nieuwe K.T.V. te kopen.
    We wisten nog niet van een coulance regeling.
    We kregen toen met het probleem netschakelaar netjes declaratie
    formulieren per fax, en moesten een vaste prijs rekenen.
    Het onderwerp verbrandde schakelaars werdt bij philips ook behandeld door de hr. I . Brand (toevallig)
    Van die declaraties kwam niks terecht, met het afrekenen naar Philips.
    We lieten de klanten gewoon onze rekening betalen.
    En deden er gewoon het declaratie formulier bij ,en moesten de klanten
    gewoon de rekening naar Philips sturen, zij kregen het wel vergoed.
    Hoe gaat dit verder verlopen , en hoe moeten wij dit netjes laten doen verlopen.
    Ook hadden wij het probleem vroeger met de K40, deze was brandgevaarlijk, en moest worden doorgesoldeerd bij de lijntrafo
    Voorheen het probleem met de 2 b ,waar de deksel van de tuner moest worden door geaard.

  • Hallo Leo,


    Daar wil ik toch even op inhaken....
    Philips wil zich met dat soort klachtjes wel van de goede kant laten zien (o.a. het k40 probleem einde 80-jaren)
    Uiteraard ook vanwege mogelijk brandgevaar.
    De financiële afhandeling ben ik niet zogoed mee op de hoogte, maar voor 1,5 jaar terug heeft mijn broer toch de hele reparatie nota m.b.t zijn netschakelaar in MDx.x chassis vergoed gekregen.


    Waar het hier om gaat is een veel groter logistiek/financieel probleem.
    En dat moet toch niet zo zijn...Als mijn opeltje er met 50.000 km mee stopt (grote motorschade na de garantie termijn) en heeft alle beurten gehad, en aantoonbaar netjes mee gereden...nou dan heeft Opel Ned. BV en ook GmbH wel een probleem....dan gaat mijn rechtsbijstands-verzekering eindelijk wel eens wat opleveren.(Dit is een hypothetische schets....ik ben nog zeer tevreden :] )


    Enfin, dit ESF verhaal krijgt nog wel een staartje...zeker omdat het nu onder het "volk" bekend is !


    gr Robert

  • Naar aanleiding van Radar-uitzending over hoge reparatiekosten voor Philips breedbeeldbuizen, heeft het bedrijf in overleg met de vakhandel en reparatiecentra een systeem ontwikkeld waarbij schrijnende gevallen, zoals in de uitzending genoemd, voorkomen moeten worden.



    Philips beseft dat bij een defect aan de beeldbuis de kosten flink kunnen oplopen. Het bedrijf wil zich redelijk opstellen, ook na het aflopen van de tweejarige garantie dat het verleent op Philips-beeldbuizen. Philips kondigt daarom een programma aan, waarbij "schrijnende gevallen uit het recente verleden" hun sitatie kunnen voorleggen.


    Philips wil deze zaken dan naar redelijkheid oplossen "in de geest van de nieuwe afspraken die zijn gemaakt met winkels in Nederland."


    Voor het aanbod gelden een aantal beperkingen. Het geldt alleen voor breedbeeldtelevisies die onder de merknaam Philips zijn verkocht. Een ander merk dat gebruik maakt van een Philips-beeldbuis, valt NIET onder deze regeling.


    In aanmerkingen komen consumenten die meer dan 200 euro (inclusief BTW) hebben betaald voor een beeldbuisreparatie van een Philips breedbeeldtelevisie. Philips heeft een voorbeeldbrief gemaakt waarmee mensen hun situatie kunnen uitleggen. Deze is te vinden op


    http://www.philips.nl/service/


    Op deze pagina staan ook andere voorwaarden en eisen. U dient de brief, het originele aankoopbewijs en de originele garantiekaart (waarvan u een kopie heeft gemaakt) voor 1 mei 2004 te sturen aan:


    Philips Electronics Nederland
    Afdeling Service & Loyalty
    Postbus 80049
    5600 JZ Eindhoven