Philips chassis G90B

  • Voor de duidelijkheid nieuw topic:
    Chassis G90B. TV deed in eerste instantie helemaal niets.
    Vernieuwd:
    Sops repairkit
    lijntrafo


    Gevolg:
    geen beeld, geen geluid
    wel grijs beeld vol terugslaglijnen


    TV repair database geraadpleegd:
    en vernieuwd:
    IC 7470 (TDA 2579)
    TS 7455 (bc 858A)
    Elco C2580


    Echter geen verandering.
    Nog tips?

  • Hallo,


    Ik zie even in m'n verzameling docs de G90b niet, wel de G110 en G90AE. Heb je al eens met de scoop gekeken waar je nog wel signaal krijgt. Is het ofw filter in orde.Aan de uitgang middenfrequent nog cvbs signaal, of raakt het signaal in het kleurdeel zoek. Kan je aan de uitgang van het kleurdeel nog signaal zien.


    Met vriendelijke groet


    Gerard

  • Hallo,


    Zonder scoop gaat het bijna niet. Het hoeft geen geavanceerde scoop te zijn een enkelstraaltje is al genoeg minimaal 5 Mhz. Moet toch redelijk voordelig tweedehands ergens te regelen zijn. Ik zal er nog eens over na denken, maar zonder scoop ben je nergens zeker van, dan draait het uit op domweg onderdelen wisselen. Veel succes.


    Gerard

  • Hallo,


    Ik weet niet of mijn opmerkingen nog nodig zijn. Heb je al bij de TDA 2579 enkele elco's al bekeken 2466,2468,2469. Vanaf aansluiting 13 van het IC gaat de zender identificatie naar de processor is dit allemaal in orde. Processor wel helemaal in orde. Misschien kun je erwat mee. In deze situatie wordt het alleen met een DMM wat lastig


    Groetjes


    Gerard

  • Hallo,


    Ik zie toch nog steeds alleen m'n G90 AE doc, maar weet je zeker dat(volgens mij geldt dat ook voor de G90B ) je 12d spanning aanwezig is, deze komt van de 12v af en daarna een filter/begrenzingsweerstand van 6.2 ohm (R3370),eventueel heeft erachterliggende elco een propleempje. Wordt nog wel eens over het hoofd gezien!
    Veel succes zo'n nare klacht is balen.


    Groeten


    Gerard

  • Hallo,


    Wat meet je op kathodes van beeldbuis pennen 1,3,7
    kloppen deze spanningen. Hoeveel staat er op aansluiting (pen4) Ug1. Misschien is een lijstje wat je reeds gecontroleerd of vervangen hebt ook wel gemakkelijk. De elco's die al genoemd zijn, zijn die echt vervangen of getest. Goedkope condensator testers wijzen vaak onzin aan zeker voor wat betreft
    elco's. Een esr meter of een dure condensatortester
    doen het wel goed. Succes


    Gerard

  • Hoi,
    Ben met deze klus gestopt.
    Zag (in het donker) in de hals van de beeldbuis prachtige blauwe bliksempjes.
    Kon toch geen barstje ontdekken.
    Staat bij de buurman in de tuin.
    Leuk voor kerstmis.
    Thanks all.
    nol

  • Hallo Nol,


    Heb inderdaad de laatste tijd nog wel eens G90 en G110
    aan de kant moeten gooien met beeldbuis probleem. Vermoede al dat het bij jouw ook het probleem zou kunnen zijn. Fonken in beeldbuis hals, er kan ook lucht in de buis gekomen zijn.


    Mvg


    Gerard