Em2e-aa

  • Hallo,
    dit apparaat staat gewoon te spelen, alleen af en toe hoor je een plop en op dat moment zit de bediening vast of beeld valt even weg.
    Vooral bij het zappen.
    Alvast bedankt,
    Gr,
    John.

  • Hallo.


    Ik ken dit probleem vooral in de MG2.1 en MG3.1.
    De EM2 heeft echter wel min of meer dezelfde IC set.
    Bij de MG's was het veelal een software probleem.
    Een ander veel voorkomend probleem is een verkeerd afgestelde AFC. Het apparaat is dan zo bezig met zichzelf (onder meer het binnenhalen van TXT data, wat erg lastig is als er een kleine mis-tuning is) dat 'ie geen tijd heeft voor de rest. Dan grijpt de watchdog in en reset het apparaat.
    Je kunt dit controleren door handmatig een zender te laten zoeken waarvan de frequentie bekend is. De door het toestel gevonden frequentie moet hetzelfde zijn. Indien dit meer dan 70kHz afwijkt moet de IF AFC opnieuw worden afgeregeld in het SAM menu. Deze procedure staat in het service doc.


    Groeten, Ron.

  • Hallo Ron en Robert,
    de afwijking zit tussen de 60 en 69 Khz.
    Vermoedelijk zit daar het probleem.
    Ik heb nog niets afgeregeld in de SAM.
    Ik laat het nog weten.
    mvg,
    John.

  • Hallo,
    ik heb de IF AFC afgeregeld in het SAM-menu ( ik heb een DST ) maar helaas is het probleem hier niet mee opgelost. :(
    Gr,
    John.

  • Zitat

    Original von Roberto heb je de Serv. manual van EM2E?


    Ja Robert die heb ik compleet op papier.
    Gr,
    John.

  • Zitat

    Original von Roberto mijn MD1.1 heeft een nieuwe netschakelaar gekregen


    is nog steeds te verhalen bij Philips!! ( mits het typenummer in de lijst staat.
    Groeten.

  • Maar, ik zit nog met het probleem van de EM2E.
    Na lang proefdraaien met Ext-1 of 2 komt de storing niet voor. Waarschijnlijk dus alleen met tuner ontvangst.
    mvg,
    John.

  • Hallo.


    Geeft het apparaat error codes (eerst even de error buffer wissen om oude info kwijt te raken)?
    Als er een I2C probleem is waar de processor zich mee bezig houdt krijg je ook een hang-up.


    Hoewel ik toch denk dat het een software probleem is. Zou je de SW versie eens uit willen lezen (SAM menu)?
    Is het een EPG set? Wellicht zou je deze optie eens uit kunnen zetten en kijken of het probleem dan ook optreedt.


    Groeten, Ron.

  • Ron, het apparaat geeft "no errors".


    SW versie: aug_21_2000. Id: EM2E_11.6_02521.
    Ik denk nu zelf ook aan een software probleem.


    Gr,
    John.