Philipsl6.2

  • Ik heb dit toestel ontvangen , er is aardig in gerotzooid dopor een of andere knutselaar.
    Transistor 7906 is vervangen ddoor een BU908, maar moet zijn BU1508Ax
    Hij speelt hier wel op maar het beeld heeft aan dec rechterzijde een zwarte verticale balk en golft bovenin wat.
    vermoedelijk ging de tr. 7906 steeds stuk.
    In deze sitiatie stort na verloop van enige minuten het beeld in, en houdt een zwart scherm .
    zodra de steker van de line 0041 wordt verwijdert
    houdt ik welliswaar een verticale streep over maar dat blijft zo.
    Waarmede ik wil zeggen dat de fout in de horizontale afbuiging moet worden gezocht.
    wie heeft er een sugestie

  • Hallo.


    Je zou kunnen controleren of de lijn impulsen naar de BU op het juiste moment komen door met een scoop de lijn impulsen en het CVBS signaal tegelijkertijd te meten. Als dat niet het geval is, is er iets met de TDA836x aan de hand, potmeter 3129 oid. Als de pulsen wel 'op tijd' zijn, is er iets in het lijn circuit zelf defekt bv, op de deflektie module.


    Groeten, Ron.

  • Hello again.


    In geval van herhaald sterven van de BU, controleer of D6108 een 7.5V type is ipv. 6.8V. Spoel 5420 gaat ook nog wel eens stuk (onderbreking) en parallel aan L5420 moet R3424 aanwezig zijn (47Ohm). Driver transistor moet een BC368-25 zijn ivm. de versterkingsfaktor.


    Succes, Ron.