JVC tuner FX-33

  • Hallo Robert.


    Bij Conrad hebben ze die universele printtrafo's.


    Ik ga even zoeken of ik hier een schema van heb.


    mvg,
    John.

  • Hallo Robert,


    Weet niet of je er wat aan hebt, ook HR levert tegenwoordig een uitgebreide serie printtrafo's, ik heb daar goede ervaringen mee. Ben nog steeds met vakantie dus kan ik niet bij m'n schema's. Maar John heeft denk nog wel een schema. Groetjes van deze kant en werk ze met deze warmte, zal aan jullie denken.


    Gerard

  • @ Gerard, inderdaad in mijn werkplaats is het 28 graden. X(
    ( ik kan er wel goed tegen )


    @ Robert, sorry geen doc, succes met reparatie.


    mvg,
    John.

  • Hallo Robert,


    Ik ben net weer terug van vakantie, maar ik zie zo gauw dit type niet bij mijn doc's. Ik heb ook nog een aantal doc's niet gesorteerd misschien zit het daar tussen, zal dat nog nader laten weten. Heb je het al bij [URL=http://www.Denom.net/index.asp] geprobeerd. Hoeveel wikkelingen heeft de trafo, ik neem aan hooguit twee secundaire wikkelingen. Als je een dubbele regelbare voeding hebt is het vaak ook wel te proberen bij welke spanning een en ander goed functioneerd. Wel voorzichtig beginnen. Groeten van deze kant.


    Gerard


    PS.


    Dat weet je waarschijnlijk al, originele ist niet meer leverbaar. Dat heb ik nog
    even nagekeken.

  • Hallo Robert


    Dat is gewoon een wikkeling met vermoedelijk middenaftakking. hoe ziet de gelijkrichting eruit moet je kunnen volgen op de print. Dat zal met twee diodes zijn uitgevoerd en niet met een graetz schakeling(bruggelijkrichting). Dan is het meestal een makkie, als je de voeding bij de hand hebt. Dat moet kunnen lukken. De afmeting van de trafo zegt ook al veel over het vermogen. Bij hr kun je alles vinden over afmetingen en spanningen enz. Wens je veel succes, zal kijken wat ik nog kan vinden.


    Mvg


    Gerard


    Hallo John,


    Ja,ja vakantie weer voorbij, dat is weer even wennen. Heb trouwens op het bungalowpark nog een paar tv's verkocht(occassions) en een paar gerepareerde weer teruggebracht(stonden al ongeveer een jaartje klaar). En ook nog even snel een Yoko gerepareerd, voedingtesten lukt met de schemerlamp ook. Dat leek een vestel 11AK08 maar net niet helemaal, plaatsing van onderdelen net iets anders, misschien heeft er ook nog een 11AK07(grapje zal wel 11ak06 zijn geweest 11ak07 bestaat volgens mij niet) bestaan. Trouwens de eigenaar van dat park ken ik goed. Deuren wijd open mooi uitzicht en lekker koud biertje erbij dan lukt het wel. Soldeerbout geleend van de eigenaar, dus de mijne is met de vakantie in de wilgen blijven hangen.