JVC HRJ590 video

  • Hallo Allemaal,


    Iemand nog een docje van zo'n ding. Soms loopt hij goed, soms na inschakelen beginnen twee leds te knipperen, cassette wordt wel ingeregen maar capstan draait dan niet, kortom wil niet op play. Snelspoelen lukt ook niet. Eject lukt wel, op standby schakelen lukt ook niet. Lijkt erop dat mechaniek misschien niet op tijd staat, misschien voedingsprobleem. Klacht is niet stabiel soldeerwerk enz. lijkt in orde. Mode select switch heb ik bekeken lijkt ook in orde. Dus goed idee en/of doc is welkom.



    Mvg


    Gerard

  • Hallo Allemaal,


    Mode select_switch geopereerd is volledig in orde, ook de timing van het mechaniek merktekens stand loopwerk lijken te kloppen.(in zoverre dat zonder doc mogelijk is). Wat betreft de error linker led spanningsindicator brand en vcr led knippert, dan kun je in feite alleen nog eject.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo John,


    Bedankt voor je reactie, ik ga weer ijverig verder zoeken, zal de voeding nog eens aan te tand voelen. Met m'n Anubis tv ben ik ook een belangrijke stap verder, je hoort nog hoe het afloopt.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo Gerd,


    Ik heb de doc zeker nog nodig als je hem wil uploaden graag. Jouw nederlands is prima, maar in het "Duits" mag je ook reageren. Heel veel dank voor je reactie.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo allemaal,


    Toch enige elco's in voeding vervangen, daarna deed de video iets meer.
    Eerst dacht ik kinderslot vanwege knipperende led enz, maar met afstandsbediening geprobeerd kinderslot te deactiveren maar werkte niet. Was trouwens ook niet de text "Safe" op het scherm te zien. Na vervangen elco's kon ik wel iets met de toets "kinderslot" en was er af en toe "safe" op de Tv te zien. Kortom nog niet alles ok, maar na opnieuw initialiseren eeprom wel. Tot nu toe loopt alles perfekt. Gerd nogmaals dank, schema was toch heel handig.


    Mvg


    Gerard