Philips FL1.0 AA Beeldscherm donker

  • Hallo,


    Beeldmute door slechte linker luidspreker. eindversterkers zijn beide in orde. Sluit ik linker luidspreker aan, dan "beeldmute" (geluid blijft ook uit de "slechte" luidspreker en beeld is donker). Draai ik de ug2 wat omhoog dan zwakke beeldcontouren met terugslaglijnen. Bij klant was er tijdens een verbouwing wat op de kastgevallen, dat verklaart het luidspreker probleem. Maar er is geen vervorming waarneembaar, zelfs is het geluid iets sterker. Denk zelf aan een windingssluiting in de spreekspoel. TV geeft ook geen algemene protectie error. Dat was het van deze kant.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo Allemaal,


    Heeft iemand nog zo'n speakertje liggen. Vind ze nogal duur bij ASWO voor zo'n ding, ook gezien de leeftijd van de kist. Verder speelt het apparaat perfekt. Het exacte type van de TV is 82PV7976/20B.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo John,


    Bedankt voor je reactie, binnenkort heb ik weer een digitale camera beschikbaar en maak ik even een opname van het ding. Het type luidspreker is een AD26954/X8A. Zelf heb ik ook diverse luidsprekers van philips liggen maar die zijn te breed. Het type tv had ik fout ingetypt moet zijn 28PV7976/20B.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo John,


    Heb net bij de "defekte luidspreker" een 2.2 Ohm weerstandje in serie
    opgenomen en tv werkt nu weer goed en geluid lijkt helemaal in orde. Met de meetbrug kan ik wat verschillen meten tussen de beide luidsprekers maar niet extreem, maar wel voldoende om het beeld in de fout te laten gaan. Wat denk je van deze oplossing, het is al een oudere tv en staat bij een jong iemand op kamers dus de prijs moet ook niet te gek gaan worden? Probeer het voorlopig op deze manier(heb deze truck eerder bij een wat oudere Philips uitgehaald en het werkt al jaren goed). Mocht het na korte tijd problemen geven hoor je me nog.



    Mvg


    Gerard

  • Hallo Gerard.
    Ik had nog een 16 ohm Philips maar deze was onderbroken.
    Maar heb een andere gevonden, geen Philips. 90mm bij 50 mm en 8 ohm.
    Is dat wat ?? ( gratis af te halen ;) )


    mvg,
    John.

  • Hallo John,


    Nog bedankt voor de tip, ik had in een doos nog luidsprekers liggen van een oude "Match Line" die dezelfde afmetingen hebben als die jij in de aanbieding had, dit ga ik meteen proberen. De luidspreker werkt goed, alleen kijken of de inbouw lukt breedte klopt alleen de hoogte klopt niet. De originele speaker is langer maar ik denk dat ik daar wel een mouw aan kan passen. Toch bedankt voor je reactie, dat heeft me toch op het goede "Been" gezet, ik kan weer verder.


    Mvg


    Gerard