Panasonic NV-SD300EG (user manual)

  • Hallo,


    Ik zoek "user manual" voor een Panasonic NV-SD300EG, het hoeft niet een nederlandstalige te zijn mag ook engels of duits zijn. Zoek ook nog een afstandsbediening hiervoor. Zover mij bekent is er alleen de originele afstandsbediening te koop en is er geen vervanging voor, als iemand nog wat vervangends weet graag even een reactie.


    Mvg


    Gerard

  • Inderdaad Gerard is een 1 : 1 moeilijk bij Panasonic video.
    Ik heb ook pas naar een vervanger gezocht (iets ander type) en kwam bij de COM3390 uit. (ASWO)
    Misschien heb je er wat aan.


    mvg,
    John.

    Einmal editiert, zuletzt von John77 ()

  • Hallo John,


    Bedankt voor je opmerkingen. Aswo zelf geeft geen vervanger aan voor
    deze video, maar dat komt daardoor dat er misschien niet exact een 1 op 1 is.
    Probleem is dat de orginele wel heel erg duur wordt. Nog even iets anders, ik
    heb nog een aantal sony audiosets zitten repareren en daar de laserunit vervangen door een NKS240A(dit is dus geen orginele), deze zijn voordelig en ik heb daar alleen maar goede ervaringen mee. Enkele mensen op dit forum hebben daar een heel andere mening over. Wat is jouw ervaring hiermee?


    Mvg


    Gerard

  • Hallo Gerard.


    Ik heb twee keer een NKS240A ingebouwd in een stereo-set en twee keer ging het mis. Dus bestel ik altijd een orginele KSS240 bij ASWO. (is goedkoper als Nedis)


    Het type Panasonic video weet ik niet meer, maar deze COM werkt volgens mij op alle Panasonic video's. En voor het geld hoef je het niet te laten.
    Succes.


    mvg,
    John.

  • Hallo John,


    Heb zelf nog geen problemen met NKS240A gehad, maar hoor wel heel verschillende reacties. Dus schijnt de kwaliteit nogal wisselend te zijn. Trouwens Sony laserunits gaan soms ook maar kort mee. Aan de andere kant
    heb ik meegemaakt dat een voordelige laserunit(vervanger)soms langer meegaat dan de orginele. Ga toch eerst maar de "com" afstandsbediening proberen.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo John,


    Nog even een opmerking over NKS240, heb er wel een paar meegemaakt waar de laserstroom te hoog stond ingesteld, misschien wordt dit soms niet zo nauwkeurig gedaan. Misschien is dat wel de oorzaak van sommige uitval.


    Mvg


    Gerard