Problemen met videokoppen

  • Hallo Allemaal,


    Ik had een Blaupunkt video, ik geloof een "Blaupunkt RTV 540" waar de videokoppen van op waren. Ik had hiervoor besteld een AVH-347(Nedis levert
    deze koppen). Het probleem is dat het beeld allerberoerdst was, geen kleur een enorme horizontale jitter boven in het beeld. Ik heb andere koppen gehad (gratis) hetzelfde probleem(Dit is een uitvoering met drie koppen,conclusie uitlijning van de koppen op de drum is slecht). Heb van een video met valschade de koppen overgezet en perfekt beeld. Heeft iemand ook
    dergelijke ervaring met deze koppen gehad? X( ?( ?(


    Mvg


    Gerard

  • Hallo Gerard,
    Ik heb nooit problemen met AVH koppen van Nedis.
    Je had het over geen kleur, als de kop er 180 graden verkeerd in wordt gezet heb je ook geen kleur met de bestaande banden.
    Maar dat was misschien bekend. Wat meet je met de koppen-tester ?
    Gr,
    John.

  • Hallo John,


    Koppen waren goed gemonteerd(dat probleem ken ik al jaren). Nedis gaf ook aan dat er weinig klachten met AVH's waren, misschien met deze serie een probleem(Overigens Nedis is een goed bedrijf en een uitstekende service dat is geen probleem). Koppentester gaf geen fouten aan. Dus neem ik aan een uitlijningsfout op de drum van de koppen. Aan de blaupunkt was verder geen fout te ontdekken, alleen koppen die op waren en wat gangbare dingen waar ik wat aan moest doen. Met de originele koppen loopt de video perfekt. Ik heb op het Duitse deel van dit forum wel gelezen dat er ook diverse zijn, die het niet erg hebben op vervangende koppen. Ik heb ook AVH's gebruikt
    die het wel goed doen en zeker voor een aantrekkelijke prijs. Misschien ligt het aan het type. Maar ja sommige dingen zijn niet altijd logisch of verklaarbaar. John bedankt voor je reactie.


    Mvg


    Gerard