Beiträge von martien_40

    Bitte die Beitragsschablone sorgfältig ausfüllen.!!


    Hersteller: Sharp
    Modell: Chassis GA-200
    Fehler:




    Bereits durchgeführte Tests und Vorarbeiten:


    Wie kan mij aan een service manual helpen voor de sharp GA-200 chassis.


    Who can help me to a service manual for the sharp GA-200 chassis.


    Wer mir zu einer Betriebsanleitung für das scharfe Chassis GA-200 helfen kann.


    Thanks,


    Email adres Martien_40@hotmail.com

    Wie kan mij helpen om mijn Philips MX3800D weer aan de gang te krijgen, naar laatste firmware update is het apparaat "dood" reageerd wel op de powerbutton en afstandbediening.


    Mocht er iemand dit apparaat tegen betaling kunnen repareren, heel graag.


    email adres is Martien_40@hotmail.com


    Bitte die Beitragsschablone sorgfältig ausfüllen.!!


    Hersteller: Philips
    Modell: MX3800D
    Fehler: naar firmware update "doet niets meer"




    Bereits durchgeführte Tests und Vorarbeiten:

    Hoi Ron,


    Ik heb de spannings stabilisator vervangen, helaas zonder resultaat.
    Kan het volgens jouw ook mogelijk zijn, dat de standby voeding 5,2v deze rimpel zelf op wekt? tijdens de meetingen zijn er geen meetbaar verschillen te zien, behalve op het "cold" gedeelte.
    Misschien heb je nog wat tips voor mij....


    Groetjes, Martien

    Bedankt Ron,


    Even nog een paar opmerkingen, als de tv in de standby mode aan gaat, dan heb ik de zelfde ruis op de voeding, totdat het relay van de degaus afvalt, op dat moment valt de ruis nagenoeg weg.


    weet jij misschien welke vervanger ik daar voor zou kunnen gebruiken?


    M.v.g Martien

    Wie kan mij verder helpen met het volgende probleem.
    Op de stand-by power 5,2 volt zit een ruis op van 1 volt.
    Deze ruis van 1 volt is ook terug te vinden op de 3,3 volt van de FB.
    Hierdoor onstaat er op het beeld een grillig effect.
    Alles lijkt verder goed te werken. behalve dat er een foutmelding ontstaat in het SAM menu van "defect 3,3v stablisator"


    Opmerking; de powersupply van 28 Volt heeft deze ruis niet.


    Alle tips zijn van harte welkom.


    Groetjes, Martien

    Hallo,


    Het resetten van het buffer heb ik al eerder uitgevoerd, en een diagnose test uitgevoerd. Hiernaar komt er geen foutmelding te staan.


    Ga mij eerst even maar storten op het O/W probleem, als dit opgelost is kunnen misschien de andere problemen ook over zijn.


    Ik ga dat vanavond nog eens allemaal naar meten, even kijken via de scoop of signaal in orde is.


    Bedankt jongens voor jullie spontane reactie, ik kom hierop terug..


    Greetings Martien

    Hoi Ron,


    Bedankt voor je spontane en snelle reactie.


    Voorzover ik na heb kunnen gaan, heb ik geen voedingsprobleem in dit chassis. omdat de gemeten spanning wel kloppen. ik denk dat het O/W gedeelte geen signaal heeft.


    Het enige wat mij opgevallen is dat de 5v op pin 45 rond de 4,6v bedraagt.


    verder is er 8v op pin 43 aanwezig en ook 5,2v op pin 40.


    Op pin 41 meet ik geen 3,3v (volgens de Manual zou het wel aanwezig zijn)


    Naar mij inzien is de communicatie van de IC2 bus alleen maar binnen de FB box, en verder alleen IC2 communicatie met het tuner gedeelte?


    Ik weet dat dit ontzettend lastig is, om een prognose te stellen op afstand, maar wil je alvast bedanken voor de moeite die je daar voor neemt.


    Groetjes, Martien

    Hoi Ron,


    Als ik het goed heb word er error code 16 gegeven, ik kan het nu helaas niet nakijken, vanavond controleer ik het nog even.


    Ik weet dat er nog een fout in de O/W schakelling moet zitten, aangezien ik via de SAM in het O/W parabool wel de waarde kan veranderen maar niets zie gebeuren op het beeldscherm.


    Ik kan de error van de 3,3v in de FB niet samen smelten met de fout in de O/W!


    Groetjes, Martien

    Bitte die Beitragsschablone sorgfältig ausfüllen.!!


    Hersteller:
    Modell: EM2E
    Fehler: FB, 3,3volt ontbreekt?




    Bereits durchgeführte Tests und Vorarbeiten:


    Wie kan mij verder helpen met het volgende probleem, er zat een sluiting in de voeding, deze is hersteld via een reparatie kit, tv start op in protectie, naar overbruggen van de protectie is alleen een horizotale streep aanwezig, en naar een paar minuten begint er beeld te komen.


    Het SAM menu geeft de volgende foutmelding, 3,3v ontbreekt in FB.
    Op de spannings regelaar in de FB is wel allen 3,3v aanwezig, alleen op pin 41 staat geen 3 volt. wat volgends de manual wel het geval zou moeten zijn. 8volt van stabilisator is aan wezig, ook de 5 volt en de 5,2 volt. alleen bedraagt de 5 volt 4,6v.


    O/W correctie is ook niet goed.


    Ik heb allen weerstanden die in dit forum ter discussie komen al naar gezien, en geen afwijkingen gevonden


    Wie kan mij verder op weg helpen met dit probleem.


    Groetjes, Martien