Beiträge von Alfredtv

    Hallo Allemaal,


    Welke lijntrafo moet hier in er wordt opgegeven een HR7820 als vervanger als je het type tv opgeeft, het is echt een /03 en geen 03B anders moet de stikker fout zijn.. Er zit een Eldor in typenr. 1352.0005 geef ik dit in bij HR dan rolt er een andere lijntrafo uit een HR8125, wie weet wat de juiste is.


    Mvg


    Gerard

    Hallo Allemaal,


    Trafo sproeit is in het donker goed waar te nemen, met te veel licht zie je dat niet, zal hem vervangen door een HR7820 dan zal het wel weer ok zijn.


    Mvg


    Gerard


    PS


    Behuizing lijntrafo lijkt wel poreus, heel wat overslag. Kwaliteit lijntrafo's
    van MD is zeer wisselvallig. Heb ook ongeveer gelijk chassis/ serie gehad die echt dag en nacht aanstaat nooit geen lijntrafo probleem mee gehad.

    Hallo allemaal,


    Het was bij deze chassis MD1.1 meen ik zo, dat de lijntrafo niet zo best was.
    Er is overslag in de buurt bij de lijntrafo, heb de blauwe schijf vervangen geen resultaat, neem aan dat de lijntrafo de oorzaak is. Dat kan ik niet goed beoordelen door te veel licht. Ben onderweg bij een klant en heb niet al mijn gegevens bij de hand. Graag een reactie.


    Mvg


    Gerard

    Hallo Allemaal,


    Ik heb net antwoord ontvangen, het lukt niet om de server weer op te starten. Memory probleem, er wordt aan gewerkt.


    Mvg


    Gerard

    Hallo Tobi und Uwe,


    Ich habe Wimtv ein Email gesendet und gefragt wenn das Forum wieder online
    ist. Wenn ich eine Mail bekommen, melde ich mich!! ;( ;( ;(


    Mfg


    Gerard

    Hallo Allemaal,


    Ik heb een email gestuurd naar "wimtv" en gevraagd wanneer het forum weer online is. Volgens mij had het allang weer online kunnen zijn, zeker nu er betaald moet worden kan en mag dat niet zo lang offline kunnen zijn zonder
    enige mededeling over het probleem en hoe lang het duurt.


    Mvg,Mfg


    Gerard

    Hallo Ron,


    Bedankt voor je reactie, soldeerwerk en elco's had ik al bekeken. Heb toch gisteravond de tuner vervangen, alles leek te kloppen alleen pin 9 ontbrak maar die was anders doorverbonden. De option code 3 bleek voor deze tuner ook te werken, dus dat was verder simpel. Nu nog een duurtest doorvoeren. Ben het ermee eens dat mf ic voor de hand licht bij deze klacht, heb ook een paar maal de prescaler gehad, wat er erg op leek. Alle ic's van deze tuners waren gelijk behalve de prescaler niet, maar bleken eventueel wel uitwisselbaar. Verder groetjes van deze kant.


    Gerard

    Hallo Allemaal,


    Weet iemand hoe lang "Wimtv" uit de lucht is. Ik vind al een redelijke tijd er wordt aan gewerkt, maar verder gebeurd er niet veel.


    Mvg


    Gerard

    Hallo allemaal,


    Weet iemand of de tuner van een 21CE4559/30R is te vervangen door een tuner van een 24CE4570/10R. Klacht beeld via scart is ok. Af en toe gaat er als beeld van tuner komt er wat mis met de sync, vertikaal wat onrustig springen en soms ook horizontaal wat onrustig duurt maar heel kort. Soms ook dan even geen geluid en enkele keer even beeld op zwart/wit. Spanningen lijken in orde, elco's in tuner reeds vervangen, 33v zener gewisseld en citac ic gewisseld. Memory is al eerder een keer vervangen wegens verlies van option codes dat werkt weer goed. Het is lastig meten omdat de klacht soms optreed en dan heel storend is. Beeldbuis enz. zijn in perfekte staat anders doe je er niets meer aan. Vervangende tuners zijn er niet zomaar dat zijn tegen een behoorlijke prijs gerepareerde. Had er wel een redelijk aantal van deze tuners maar die zijn allemaal al gebruikt. Kan natuurlijk proberen mf ic en prescaler te vervangen. De opdruk op de tuner is slecht tot helemaal niet meer leesbaar van beide, meetal kan ik er nog iets van maken van deze niet. De tuner die in de tv zit is vermoedelijk een FE616 Q omdat ik option code 3 heb ingesteld en dat werkt correct.


    Mvg


    Gerard

    Hallo Andy,


    Vielen dank. Eca Vergleichstabelle sagt BU2508AF, andere sagen S2000AF.
    Est ist für ein Telefunken 418B2 netzteil.


    Mfg


    Gerard

    Hallo Udo,


    Aswo, Nedis, ELV usw. liefern das Bauteil! TLC274 muss es sein, OP400FY ist keine ersatz, ist nicht stabil genug usw. Was und wie hast du mit dem Oszi gemessen?? Arbeitet die TLC274 nicht stabil?


    Mfg


    Gerard