Beiträge von Alfredtv

    Hallo Nol,


    Waren inderdaad dure krengen, maar je moest er geen problemen in de hsp mee krijgen. Dan kun je toch maar
    beter een goedkopere hebben waar wel onderdelen voor zijn. Lijkt toch geen reclame voor zo'n merk. Er is misschien
    een oplossing, ik weet dat deze dst via (dacht) Roemenië te krijgen waren. Moet je goed op internet zoeken. Er is daar een technische dienst die ook deze monitoren repareert en wel onderdelen levert. Zal zelf ook zien of ik wat kan achterhalen.


    mvg


    Gerard

    Hallo Nol,


    Deze trafo heeft Hr niet, emailen kan geen kwaad geven soms ook informatie of het er aan zit te komen op korte termijn of dat je het kan schudden. Maar toch wel balen zo'n service van Relysis. Mocht ik toevallig wat vinden hoor je
    me nog.


    mvg


    Gerard

    Hallo Nol,


    Hr-diemen levert geen lijntrafo voor deze monitor, wist het wel zeker, maar heb het nog even nagekeken. Zelf heb ik dat probleem al eerder gehad, heb toen nog iets kunnen regelen via een relatie. Ben je 100% zeker dat lijntrafo heen is.


    mvg


    Gerard

    Hallo allemaal,


    Heeft iemand een schema of doc van deze compaq monitor type 462. Ik weet dat deze gelijk moet zijn aan een Adi maar welke? Graag een reactie.


    Mvg


    Gerard

    Hallo Robert,


    Ik heb wat problemen met het aarzelend opstarten van de voeding, moet ineens resoluut gaan. Ik heb zoiets wel bij een ander chassis meegemaakt en daar had ik een voedings probleem. Een lamp belast de voeding gelijkmatig. Anders is het toch meer een pulsvormig belasting. Ik hoop dat je er wat mee kunt.
    Dit kunnen inderdaad vrij nare klachten zijn.


    mvg


    Gerard

    Hallo Robert,


    Was lijntrafo echt wel defekt? Je zult de lijnuitgang
    moeten loskoppelen en voeding apart testen. Heb je eventueel al naar de optocoupler gekeken heb ik ook een paar maal gehad. Maar er blijven in een vermoedelijke voedingsklacht zat andere verdachte onderdelen over. Succes kan nog hardnekkig probleem zijn.


    mvg


    Gerard

    Hallo John,


    Heb ook genoeg hr's ingebouwd die het wel goed
    deden. Twee hele nare ervaringen had ook met twee
    hr's, na ongeveer een jaar waren in de behuizing
    allemaal scheurtjes ontstaan en een hele fonkenregen
    over het hele trafo oppervlak. Zag er best eng uit.
    Ben blij met jullie reactie, heb het waarschijnlijk slecht getroffen.


    Groeten


    Gerard

    Hallo Robert,


    Het is wel verschillend bij hr, ik kan me een G110
    herinneren een nieuwe hr werd goed warm(zeg maar heet),ging ongeveer 1,5jaar mee. Orgineel Philips bleef koel
    gaat nu al 5jaar zonder problemen mee. Ik heb dit verschijnsel bij hr meer meegemaakt is wisselend. Bij
    de duitse afdeling van dit forum waren er ook enkele
    die soortgelijke ervaringen hadden. Maar ervaringen met onderdelen zijn toch bij iedereen verschillend.


    Groetjes


    Gerard

    Hallo Henk,


    Ik ben het wat de tuner betreft met John eens.
    Maar heb wel meegemaakt dat ik nog zo'n raar exemplaar tegenkwam waar ik hem niet meer verwachtte. Kijk voor alle zekerheid even noch naar het merk en type tuner. Bij Philips hoef je je inderdaad geen zorgen te maken.


    Groetjes en succes
    Gerard

    Hallo Robert,


    Dat printje op de afbuiging,daar heb ik er al weer een serie van gehad. Voor wat betreft lijnuitgangstransistor's(hot), daar is heel wat spreiding in specs, altijd orginele van goed fabrikaat of orginele
    toepassen anders ellende. Ik heb op een karakteristieken schrijver(geavanceerde transistor
    tester in een lab heel veel verschillen tussen hot's
    gezien). Relatie van me liet het een keer zien, om bepaalde problemen te verklaren. Hetzelfde zie je bij
    originele lijntrafo's en bv. HR. Een originele philips blijft vaak koel na uren spelen, terwijl een hr goed heet wordt. Zelf neem ik aan kernverliezen, mindere kwaliteit kern. Bijkomend nadeel is zelfinductie neemt
    af na tijdje spelen als kern langdurig heet is geweest.
    Het ineens in de beveiliging gaan van een ktv na een tijdje bedrijf stelt je dan wel eens voor een verrassing.


    MVG


    Gerard

    Hallo Henk,


    Wat voor verschijnselen heeft deze kist precies, gaan er nog leds knipperen als deze niet op wil
    starten. Meestal tuner probleem bij IIC IC's aarding
    opnieuw solderen(solderen dus binnenin tuner) IIC bus wordt door deze slechte
    aardverbinding geblokkeerd met alle leuke dingen vandien. Op de duitse afdeling van dit forum is een
    kompleet afbeelding te vinden wat je precies moet
    solderen in de tuner. Deze probleem tuner is van Spaanse makelij maar geeft dikwijls nare klachten en niet alleen met opstarten.


    Met vriendelijke Groet


    Gerard

    Hallo John,


    Allereerst bedankt voor je doc. De brom in de FM werd veroorzaakt door van die vieze kit op de print in de buurt van de afvlak c's(die kit die geleidend wordt), met als gevolg een hogere rimpelspaaning op de 15 volt. Had hem binnengekregen met deze klacht, maar merkte ook dat de tuner niet op stereo wil. Waarschijnlijk elco of de LA 3390. Denk dat ik
    verlopig genoeg doc heb.


    Groeten


    Gerard