Beiträge von alfons

    philips 28pt4523/01 MD1.2E aa


    --------------------------------------------------------------------------------

    hello friends,picture ok, but original audio signal is always accompagned with a +- 1KHZ signal on the two channels, as well on mono ,stereo or nicam! I changed all eletrolitic caps arround MSP 3410 on audio modul. With scart operation sound and picture ok. Any idea?Best regards Alfons

    Bitte die Beitragsschablone sorgfältig ausfüllen.!!


    Hersteller: philips
    Modell: 28pt4523 MD1.2 E aa
    Fehler: Hallo freunden,bild ok aber in klang ist das original signale immer begleit mit 1KHZ sowohl in nicam und in mono stereo,mit scart :bild und klang ok




    Bereits durchgeführte Tests und Vorarbeiten:erneute alle elcos rund MSP 3410 aber kein besserung Weis jemand rat? Viel dank Alfons

    philips 28pt4523/01 MD1.2E AA


    --------------------------------------------------------------------------------

    Dag vrienden,mijn probleem:beeld ok maar klank zowel in stereo of nicam is de originele klank vergezeld van een fluittoon van +- 1khz, met scart klank en beeld ok. reeds vervangen alle elcos rond MSP 3410 op de audio print.Iemand een tip voor mij??Veel dank Alfons

    Hi Friends,tv had flash-over in isolation off orega 40351A-5 I changed
    by HR 80001( found in HR site)
    FAULT: by ON all voltages reach immediatel the exact value as mention
    on schematic!Very high tension ,Uvideo=196v etc ok ,heater ok (burning)
    BUT nothing to see or hear,red led blinking 1 X and once more
    1X...short interval and 1 X...and 1X once more..at this moment sound
    and image are there ( both normal in every way)
    Any idea? Best regards Alfons

    Dag vrienden, ik had ZHS overslag door isolatiefout in Orega 40351A-5 ik verving deze door hr80001 zoals vermeld op hr site.
    Fout:bij start zijn alle spanningen direct aanwezig en juiste waarde bijv.U sys=137v ,Uvideo=194v,BBgloeit en ZHS=ok maarnog niets te zien of te horen
    FOUT:op dit startmoment pinkt rode led 1X en nog 1X ,dan korte pauze en terug 1X nog 1X.......endan begint toestel te spelen ! speelt dan met normaal beeld en klank en blijft verder goed spelen
    Iemand een tip voor mij? Veel dank Alfons

    Hallo freunden,
    habe uberslag (28kv) in original orega 40351A-5/ 10829180 ich ersetze dur HR80001
    FEHLER:bei start sind alle spannungen unmittelbar da und sind normal Usys=137,U video=194v,hochspanning ok,bildrohe glucht......
    Fehler: rote led blinkt 1X und nochmals 1X ,pause und wieder 1X und 1X
    und dan spielt die kiste normal!!!!!!!!
    Weis jemand rat??? Viel dank Alfons

    Hi,after replacing sec. and prim.many supply
    parts(ic601,t601,opto,thyr.601,zd602,zd603,all caps in pri. and sec etc...)
    all voltages ok!but picture is a little too dark when I regulate Ug2( is now
    350v) a little higher, picture is clear but 140v falls down to 132v and tv
    goes in st.by, the same happens when i drive with a white picture from a
    generator,same with a new TR502 and new crt modul. Many thanks. Alfons

    Dag vrienden,voeding gaf niets. T601,ic601,zd602,opto,zd603,D611 en alle elco's in prim. en secund.UB nu ingesteld op 140v zoals op plan aangeduid voor BB=w66ejuo 23x15 thomson.nu beeld en klank(helderheid en contrast op 3/4 positie) maar beeld is wat te donker UG2 is nu 350v! bij lichte verhoging UG2 is beeld ok...maar 140v daalt dan tot 132v wat uitvallen tot gevolg heeft,ook bij sturing met wit raster valt tv uit,ook met nieuwe tht en nieuwe BB print.Veel dank Alfons

    Hallo vrienden,kreeg toestel met aldoor pinkende rode led, na grondige controle van 140 v en lijntrap maakte ik cutoff van 75295 (A1panel) en toestel werkte maar o-w slecht! SMD 3483(1k)in collectorkring van 7483 was onderbroken! na vervanging en zonder verdere afregeling was beeld en klank perfect! MAAR.....na verwijdering van cutt-off brugje begint na ..3 sec. led opnieuw te pinken,brugje terug=beeld perfect. Ik bekeek st-by voeding:secondair +5,4 v....primair bleek -15v (op plan staat -20v maar foutief misschien?ik verving cap 2102 op - 20v lijn maar bracht geen oplossing
    Mvg
    Alfons

    Hi friends, thats my problem.NO SOUND!even not via scart 1 or 2,picture ok!
    MSP3410DD:sound input from scart 1(pin 52/53=ok, SCL pin 9=ok, SDA pin 10=ok,X tal za10= new and oscillating,mute not activated VA82=ok,headphone amplifier ic=new,audio ic tda2615=new. MSP3410 no sound out output on pin 28/29(even not with a new one) VA 81/82 new,8v pin 39=ok/5v on pin18/57 =ok,cap. ca13,ca14,ca08,ca05,ca03 all new,if sound ic NL01=tda4445b= new!by pushing volume + or - display bar works normal.
    Regards and many thanks. Alfons

    Hallo,kan iemand mij a.u.b. helpen aan een schema of een site waar ik het zou kunnen vinden? spijtig genoeg weet ik niet welk chassis type dat is.Veel dank bij voorbaat. Groeten Alfons.

    Hallo,wie kan mij helpen aan schema kleur tv NO KIA 5523 PS,er is geen type chassis vermeld noch op rugwand,noch op chassis zelf!Zeer veel dank. Alfons

    Hallo, hopelijk kan iemand mij helpen! de beeldinhoud staat 17 cm naar links verplaats!dus het begin(links) is niet te zien (17cm van het begin van het origineel bengelt langgerekt in rechterzijdevan scherm,dus linkerschermhoek begint met de vierde kleurbalk van balkengeneratoren achteraan rechts komen de uitgerekte en wazige beelden van de originele eerste balken . Veel dank en iedere tip is welkom. Alfons

    Dag vrienden,graag een goede tip!Beeld is normaal maar bovenaan heb ik 3 horizontale witte lijnen van linkerhoek tot rechterhoek met tussen de lijnen een spatie van +/- 1cm Reeds vernieuwd :ic 451(LA7845N) +elcos c456 + c561 +c567. Veel dank Alfons

    Hallo, ik zoek plan voor KTV PROTECH model IPN 64-1214
    icp=ctv 350s/icm2=tea2014a/icc1=stv2102b/ic03=tda8174w/icr1=tea2261/ic01+tda8140/icm1=tda9800/icp2=pcf8582-e/op txt print=saa5281p/e...tuner uv915e....tht11720467
    Kan iemand mij helpen ?Veel dank en groeten. Alfons