sony audio MHCRX90

  • Dit is een audioset met C.D. problemen
    de C.D draait een paar slagen ,stopt draait weer een paar slagen, en stopt weer.
    Het laserunit is reeds vervangen Kss213 maar geen sucses.
    de beveiliging is ook weggesoldeerd, de flatcable naar het laserunit is ook vervangen.
    wie weet raad.
    het laserunit transporteert netjes naar de spindelas
    als hem handmatig er van afdraai.
    ik zie ook een rood puntje in het laser.
    Mogelijk toch een fout in de print onder het loopwerk???????

  • Mischieen de spindelmotor?


    Muss jetzt aber in Deutsch weiterschreiben, meine Holländisch-Kentnisse (pardon: Niederländisch-...) sind alle :D


    Lass den Motor mal richtig hochlaufen mit 15-20V (kurzzeitig - Stromaufnahme beachten - vorher Anschlussdrähte ablöten!) - anschließend noch mal ausprobieren. Wenn es dann läuft Motor ersetzen. Kommt häufiger vor als man denkt, sowohl bei CD- als auch bei DVD-Playern.

  • vielen dank, ich hab jetz aus probiert mit ein batterie
    von 9 volt.
    links um und recht sum geht alles gut
    mit contact spray im lager gesrpuht.



    gruss von t,v, docter
    leither, mijn deutch ist nicht gut sorry

  • Vorab: du kannst ruhig niederländisch schreiben! Verstehen tu ich quasi alles, nur schreiben ist etwas schwierig.


    Läuft das Teil jetzt? 9V reichen wohl nicht, du musst den Motor richtig hochfahren mit einem externen Netzteil - dabei die Stromaufnahme beachten, sonst grillst du eventuell den Motor.

  • het lezen van duits gaat mij ook goed af,dus dit keer in nederlands gewoon.
    ik pak gewoon een ander motortje, bij 20 volt ben ik bang dat de motor zo verbrandt.
    anders verdenk ik toch de elektronika onder het loopwerk.
    trouwens het laser kanon, klikt ook gewoon omhoog,
    het is trouwens wel denkbaar dat de motor of spindel niet voldoende snelheid heeft om in te lezen.
    we blijven proberen