Sony KV32FQ80

  • Halllo reps,


    Ik heb hier een Sony AE6A staan die na inschakelen even hoogspanning maakt en vervolgens uitschakelt. Led knippert 4 keer.
    De vert. verst. STV9379 heeft op pen 1 goed signaal, maar op de uitgang slechts een halve seconde, daarna stort het sign. in.
    + 15 V aanwezig. - 15V kortstondig.
    Heb de STV9379 vervangen, maar geen succes.
    Iemand een idee?


    Groeten,


    Harry

  • Correctie......


    De hsp-kabel was iets omhoog uit de lijntrafo getrokken tijdens demontage v.d. printen om de stv9379 te vervangen.
    Lullig genoeg geeft dit dezelfde errorcode als bij een vertikaal defect.
    Maarrrr......Nadat dit verholpen was deed de tv het schijnbaar weer.
    Hij heeft 1 minuut gespeeld met goed beeld en vervolgens dijnde het beeld uit en sprong de tv weer in standby met errorcode 4. X(
    STV 9379 weer defect. Maar waarom??

  • Helaas Harry,ik heb niet veel ervaring met de AE6A, dus kan je niet helpen.
    Kijk zeker even op losse contacten. Het is een Sony :D
    Succes er mee.


    mvg,
    John.

  • John, Ruediger,


    Bedankt voor jullie reaktie. Ik wacht op m'n bestelde STV'tjes, meteen maar even wat extra inslaan..
    Dit chassis van Sony is werkelijk een ramp! Grotendeels lijkt het op een AE6B, maar er zijn hier nog meer functies van elkaar ontkoppeld.
    Hoe verzin je zoiets? ?( Ik laat het weten als ie het weer doet.

  • Laatste melding: de tv doet het weer! =)


    Potmeter RV6800 = 4k7 stond te kraken, deze zit naast de lijntrafo op het D2 board en bepaald d.m.v. terugkoppeling de HSP uitsturing.
    De HSP-trafo (mag geen lijntrafo meer genoemd worden in dit chassis) wordt hierdoor te ver uitgestuurd en genereerd een H-prot.
    Na het losgooien van de H-prot bleef de tv draaien, maar het beeld dijnde ver uit tot de tv in standby kwam en error 5 gaf.
    Vanuit de CXA2150 wordt de H-out aan 0 gelegd waardoor het kleine flyback trafootje op het D1 board geen + en - 15V meer maakt.
    De vertikale afbuiging ligt daardoor plat en juist op het sinaal "V-prot" reageerd de processor met de error 4 melding (i.p.v. H-prot) :(
    Het leek of de STV9379 defect was omdat na het wisselen de tv het weer deed, maar dit was puur toeval. (D2 board bewogen).