29PT5306 chassis L01.1

  • Kennis had last van vervorming aan r/zijde
    Na enige minuten was dat weg.
    Nu start TV niet meer op, led knippert
    Blijkt c2455 47uF-25V die voor de lijn stuurtrafo zit defect !


    Ja...na veel jaren weer eens een TV gerepareerd, toevallig vd week ook nog een MD2.1 met 220pf/2kV doorgeslagen en Serieswitch FET
    Ik begin er weer helemaal `in` te komen...


    Ik was stomverbaasd dat ik ingelogd was, omdat mijn wachtwoord sinds de overgang naar een nieuwe internetprovider, voor mij niet meer te achterhalen was.
    Heb destijds Ecki gevraagd de boel om te zetten, hetgeen waarschijnlijk gelukt is.Ben toch zo´n 3 jaar niet meer hier geweest.


    gr. Robert


    edit> kan nog steeds mijn emailadres niet veranderen, zal eckhi nogmaals vragen

  • Hoi Ron,


    Ik denk dat 't repareren van tv's steeds minder wordt.
    Mijn EM2E doet 't nog steeds. :)
    Op marktplaats krijg je nagenoeg niets meer voor een CRT toestel.
    Anders had ik 'm te koop gezet.
    Wil t.z.t. wel een Full HD 1080 flatscreen aanschaffen.
    Maar in mijn woonplaats is nog geen HD ontvangst op de kabel helaas.
    En conventionele PAL signalen zien er niet uit op een Flatscreen.Ik heb nu Digitenne,maar daar zit helaas geen HD uitgang op (HDMI).

  • Hallo.


    Je zou ook een apparaat kunnen kopen met DVB-T ontvangst. Wij kijken hier in Eindhoven met een paperclip als antenne naar de publieke zenders. Voor de commerciele zenders heb je natuurlijk een kaartje nodig.


    Groeten, Ron.

  • Hallo Robert en welkom terug.


    Zitat

    Ik denk dat 't repareren van tv's steeds minder wordt.


    Ja, en dat is al goed te merken hier.


    Zitat

    Wij kijken hier in Eindhoven met een paperclip als antenne naar de publieke zenders.


    Ik heb een raster-antenne vertikaal als buiten antenne en werkt prima, ook veel duitsers.


    Groet,
    John.

    Einmal editiert, zuletzt von John77 ()