Philips 2B chassis optocoupler

  • Hallo,


    Ik heb van een klant nog een oude tv met defekte voeding. Ik verdenk de optocoupler er zit een SFH601 in, is deze zondermeer te vervangen door een CNX62 die zit er meestal standaard in? Deze laatste heb ik ook op voorraad.


    Mvg


    Gerard

  • Hallo Ron,


    Bedankt voor je opmerkingen, ik ben nu nog even de databladen aan het vergelijken van de
    CNX en de SFH, het lijkt erop dat de CNX moet passen. Verder een goed weekend en groetjes.


    Gerard

  • Zitat

    Original von Ron
    Hallo.
    Ik heb in ieder geval nog nooit een 2B met een SFH gezien.


    Nee, ik ook niet.


    @ Gerard, ik heb het schema van de 70FR445 niet meer nodig.
    Oorzaak was elco C2483 (2,2uF)


    mvg,
    John

  • Hallo John,Ron


    john, ik was m'n losse documentatie al ijverig aan het doorzoeken maar kon niet gelijk iets vinden. Ik heb deze audiosets in de jaren 80 gezien, ik meen met tuner problemen. Goed om te horen dat het probleem is opgelost.


    Verder het 2B chassis werkt weer diode brug defekt, de but 12 had een lek tussen basis en emitter, dat was maar heel erg weinig. En toch weer die rottige blauwe schijf, een haarscheurtje bijna niet waarneembaar. Meestal haal ik die dingen als eerste van de print, nu een keer niet omdat ik bij controle op de print zeker was dat het ok was, niet dus!!! De SFH moet dus van later datum zijn, dan moet dus het apparaat voor de voeding al een keer zijn weggeweest, zal dat toch eens aan de klant vragen. Trouwens de opto's zijn inderdaad uit te wisselen bij deze. Verder groetjes en bedankt.


    Gerard